بوئینگ از نیترید بور در توسعه تجهیزات هوایی استفاده خواهد کرد

با همکاری یک شرکت نوپا، قرار است بوئینگ از مواد ورقه‌ای از جنس نیترید بور برای توسعه محصولات خود استفاده کند.

دانشگاه دکین و شرکت وایت گرافن (White Graphene) تا ۱۰۰۰۰۰ دلار بودجه برای استفاده از گرافن سفید در حوزه هوافضا دریافت می‌کنند. گرافن سفید یک ماده منحصر به فرد از جنس نیترید بور است.

وایت گرافن در رویداد اخیر که به میزبانی یکی از انکوباتورهای شرکت بوئینگ، شرکت Advance Queensland و دولت کوئینزلند برگزار شده، جایزه مربوط به رقابت Space Pitch Competition را به دست آورد.

این بودجه برای تامین نیترید بور اختصاص خواهد گرفت، ماده‌ای ورقه‌ای که استحکام و خواص رسانا الکتریکی مشابه با نانولوله‌های کربنی و بور دارد.

برنامه‌های کاربردی برای گرافن سفید شامل حوزه فتوولتائیک فیلم نازک، میکروالکترونیک، باتری پیشرفته و فناوری ابررسانا، اپتیک، نانوکامپوزیت و پلیمر و سرامیک است.

لیووک دو جونگ، مدیر بازرگانی وایت گرافن در جلسه از کاربردهای احتمالی نانومواد نیترید بور در سفرهای بین سیاره‌ای، محافظت از سخت‌افزار در فضا و محافظت از مسافران فضایی در برابر پرتوهای خطرناک گفت.

دو جونگ گفت: «انتخاب شدن به عنوان برنده در این رقابت برای تیم ما بسیار مهم است و نشان‌دهنده اهمیت سال‌های متمادی تلاش ما است.»

وی گفت: «ما زمان و منابع قابل توجهی را برای ایجاد روش تولیدی سرمایه‌گذاری کرده‌ایم که به ما امکان می‌دهد نانومواد مورد نیاز را به اشکال مختلف برای کاربردهای تجاری باقیمت مناسب و دوام اقتصادی تولید کنیم. ما مشتاقانه منتظر هستیم تا ببینیم این فرصت جدید هیجان‌انگیز ما را با بوئینگ به کجاها می‌تواند ببرد.»

۶۵ درصد وایت گرافن متعلق به گروه توسعه فناوری Brisbane PPK Group است. رابین لوئیسون، رئیس PPK گفت: «ما اکنون همکاری‌های فعال و بسیار پیش‌بینی شده‌ای را در بخش‌های مختلف صنعت تضمین کرده‌ایم تا از مسیری برای تجاری‌سازی در مقیاس بزرگ نانومواد نیترید بور و خصوصیات خارق‌العاده‌ای که تولید می‌کنند، پشتیبانی کنیم.»