تولید باتری لیتیوم-سولفور با فرآیند خشک امکان‌پذیر می‌شود

شرکت زتا انرژی (Zeta Energy) در تگزاس که باتری ایمن، کم هزینه، با کارایی بالا و باتری لیتیوم-سولفور پایدار ایجاد کرده است، از توسعه یک ماده کربنی گوگرددار سازگار با پردازش خشک الکترود خبر داد. این کاتدها که با فرآیند خشک تولید می‌شوند، از نظر عملکرد در باتری‌ها، معادل سلول‌های ساخته شده با کاتدهای فرآوری شده مرطوب هستند.

الکترودها معمولاً با استفاده از فرآیندهای مرطوب تولید می‌شوند که در آن مواد الکترود با یک حلال ترکیب می‌شوند و به عنوان یک دوغاب رسوب داده و سپس خشک می‌شوند. در صورت استفاده از حلال‌های آلی، این فرایند به طور بالقوه می‌تواند برای محیط زیست و سلامت انسان خطرناک باشد و بنابراین به سیستم‌های بازیابی گران قیمت نیاز دارد. شرکت زتا انرژی مدت‌هاست که از حلال‌های آلی دور شده و در عوض از فرآوری آبی با مواد کاتد کربنی سازگار با آب خود استفاده می‌کند.

با این فناوری جدید، شرکت زتا انرژی با پردازش خشک نه تنها از استفاده از حلال‌ها جلوگیری می‌کند بلکه نیاز به خشک کردن، صرفه جویی در وقت، مکان و انرژی را نیز از به حداقل می‌رساند. همانطور که مایکل لیدک، مدیر ارشد تجاری شرکت زتا انرژی خاطرنشان کرد، این صنعت به سمت یک فرآیند خشک حرکت می‌کند زیرا باعث صرفه‌جویی در انرژی و فضا و حلال‌ها می‌شود.

شرکت زتا انرژی نوع جدیدی از کاتدهای کربنی گوگرددار را ایجاد کرده است که از تشکیل پلی سولفیدهای محلول جلوگیری می‌کند که این امر منجر به باتری‌های مبتنی بر گوگرد می‌شوند که ثبات و عملکرد بی سابقه‌ای دارند.

پیش از این، زتا انرژی یک آند حاوی نانولوله کربنی را با یک کاتد کربن گوگرد ترکیب کرده است. به‌طور گسترده‌ای مشخص شده است که گوگرد پتانسیل عالی برای نگهداری یون‌های لیتیوم ارائه می‌دهد و همچنین سبک‌، فراوان و اقتصادی است. با این حال، در گذشته مشکلی به‌عنوان اثر شاتل پلی سولفید بوده است، که مانع از رشد باتری‌های لیتیوم گوگرد می‌شده، زیرا گوگرد پس از چند چرخه در الکترولیت حل می‌شود. فناوری زتا انرژی این مشکل را حل می‌کند و باعث می‌شود چگالی انرژی و مزایای اقتصاد باتری‌های لیتیوم گوگرد بهبود یافته و در عین حال باعث ماندگاری این باتری‌ها شود. به طور خلاصه، باتری‌های زتا شرکت‌ها را قادر می‌سازد وسایل نقلیه برقی بسیار کارآمدتر و سایر محصولات مرتبط با باتری را تولید کنند. علاوه بر این، از آنجا که فناوری زتا انرژی به مواد گسترده و فراوان متکی است، به بومی‌سازی زنجیره تأمین باتری کمک می‌کند و آن را ساده‌تر و ایمن‌تر می‌کند.

زتا انرژی یک شرکت خصوصی آمریکایی است که بر توسعه و تجاری‌سازی باتری‌های با عملکرد بالا، ایمن، قابل شارژ که هزینه کمتری دارند و پایدار تولید می‌شوند، متمرکز است. این شرکت، بیش از سی اختراع ثبت شده را بر روی فناوری نانولوله کربنی اختصاصی خود و فناوری کاتد گوگرد ثبت کرده است.