پنجمین دوره توانمندسازی سرمایه‌های انسانی فناوری نانو برگزار شد

پنجمین دوره توانمندسازی سرمایه‌های انسانی فناوری نانو در تاریخ ۸ الی ۱۰ خرداد ماه با حضور ۱۱۰ نفر از دانشجویان دکتری و کارشناسی‌ارشد از ۴۷ دانشگاه و مرکز پژوهشی مختلف که پایان‌نامه آنها مورد حمایت ستاد است، به صورت برخط، برگزار شد.

ستاد ویژه توسعه فناوری نانو برای دانشجویانی که پایان‌نامه آنها مورد حمایت این ستاد قرار گرفته است، دوره‌های آموزشی را به منظور توانمندسازی آنها در حوزه‌های فنی و کسب و کار برگزار می‌کند.

مباحث مطرح شده در این دوره با رویکرد شناخت، یادگیری و آموزش با محورهای ذیل برگزار گردید:

  • آشنایی با ساختار و سازمان‌های فعال در اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور
  • مسیر شغلی و توسعه فردی: جایگاه شغلی و حرفه‌ای موفق برای افراد از مسیرهای متفاوتی می‌گذرد و آینده‌ی موفق برای افراد شکل و جهت یکسانی ندارد. در این مسیر شناسایی توانایی‌ها و قابلیت‌های هر فرد و میزان انطباق آن با جایگاه حرفه‌ای و شغلی مورد نظر اهمیت زیادی دارد. در این دوره تلاش بر این است که در تشخیص این انطباق‌ها و غنی‌سازی مسیر رشد حرفه‌ای، به دانشجویان کمک گردد.
  • آشنایی با ۱۰ گام ایده تا محصول: در این کارگاه به محققان آموزش داده می‌شود که در مسیر رسیدن به محصول از ایده، به چه نکاتی باید توجه کنند.
  • آموزش رزومه‌نویسی حرفه‌ای و معرفی خود
  • آشنایی با نحوه انتشار دستاوردهای علمی

برگزاری این کارگاه‌ها، شروع فرآیند توانمندسازی دانشجویان است. برای شرکت‌کنندگان در این دوره، امکان مشاوره فردی برای دستیابی به محصول بر اساس ایده پروپوزال و مشاوره توسعه فردی برای تقویت مهارت‌های نرم درنظر گرفته شده است.