ادعای یکی از تنیسورهای برتر جهان: پچ نانویی راز موفقیت من در زمین تنیس است!

نواک جوکوویچ، سومین تنیسور برتر حال حاضر دنیا، راز موفقیت در زمین تنیس را استفاده از یک پچ نانویی می‌داند. این پچ که توسط یک شرکت ایتالیایی تولید شده، تابش‌ طول‌موج‌هایی با خواص درمانی را انجام می‌دهد که برای سلامتی مفید است.

نواک جوکوویچ ادعا می‌کند برچسب نانویی که بروی سینه‌اش نصب کرده، باعث افزایش عملکرد او در زمین تنیس می‌شود. این ادعا در حالی مطرح می‌شود که یک سری مسائل سوال‌برانگیز پیرامون سلامت این ستاره تنیس جهان مطرح شده بود.

پچ فلزی مرموزی که به بدن جوکوویچ نصب شده بود، اولین بار در طول بازی مقابل مارتون فوکسوویس، مورد توجه قرار گرفت. جوکوویچ بعداً به خبرنگاران گفت که این پچ مجهز به فناوری نانو بوده و عملکرد جالب توجهی دارد. این پچ به او کمک می‌کند تا بهترین‌ عملکرد خود را در زمین بازی ارائه دهد.

شرکت تاو تکنولوژیز (Tao Technologies) تولیدکننده پچ “Taopatch” که جوکوویچ از آن استفاده می‌کند، می‌گوید این دیسک کوچک “توسط نور خورشید و گرمای بدن” فعال می‌شود و نانوکریستال‌های آن فوتون‌ها را به سمت بدن ساطع می کنند که برای بدن بسیار سودمند است. این شرکت در وب سایت خود ادعا می‌کند که Taopatch بدن را با طول موج نوری که خواص درمانی دارد تغذیه می‌کند، بدون این که عوارض جانبی یا انتشار هرگونه مواد شیمیایی داشته باشد.

این شرکت برای پشتیبانی از ادعاهای خود، به مطالعه‌ای استناد می‌کند که در مجله پزشکی مینروا مدیکا (Minerva Medica) منتشر شده است.

این که آیا جوکوویچ با این شرکت توافق‌نامه‌ای برای تأیید این محصول دارد یا صرفاً مصرف کننده این محصول است، مشخص نیست. به گفته شرکت تولیدکننده این محصول، روند ثبت نام در سازمان غذا و داروی آمریکا در جریان است هر چند که این فرآیند ممکن است ماه‌ها طول بکشد. گفته شده که این شرکت در حال حاضر دو نسخه از پچ به نام Taopatch Start و Taopatch Sport (همان که جوکوویچ استفاده می‌کند) را به فروش می‌رساند. با این حال، فقط Taopatch Sport برای فروش با قیمتی در حدود ۲۶۶ دلار (۲۴۹ یورو) در سایت این شرکت موجود است.