چالش طراحی، ساخت و بهره‌برداری لوله مغزی سیار تا ۱۵ تیرماه تمدید شد

چالش طراحی،ساخت و بهره‌برداری لوله مغزی سیار (Coiled Tubing) و فناوری‌های وابسته تا ۱۵ تیر ماه تمدید شد. هدف از برگزاری این چالش ارائه طرح‌های فناورانه، نوآورانه و بدیع در زمینه طراحی، ساخت و بهره‌برداری دستگاه لوله مغزی سیار (CT) و فناوری‌های وابسته، با توجه به شرایط طرح‌های پیشنهادی ذکر شده و مشخصات و ملاحظات فنی پیوست شده در فایل راهنمای چالش به منظور بومی‌سازی، تست مکرر و استفاده عملیاتی درون‌چاهی در میادین نفتی و گازی واقع در کشور است. لذا از نخبگان، صاحبان ایده و شرکت‌های دانش‌بنیان وفناورکشور دعوت می‌شود، طرح‌های فناورانه و نوآورانه خود را از طریق سایت اینوتن ارسال نمایند.

در حالیکه بیش از یکصد سال از اکتشاف نفت در ایران می‌گذرد و این کشور هم اکنون یکی از بزرگترین کشورهای صاحب نفت و گاز در جهان است، اما کشور ایران در عرصه ساخت تجهیزات، ابزار و کالاهای مورد نیاز صنعت نفت، سهمی در خور توانایی‌ها و شان خود نداشته و می‌بایست در این راستا عزم جدی برای رسیدن به جایگاه واقعی خود در داخلی نمودن ساخت تجهیزات، ابزار و کالاهای مورد نیاز صنعت نفت وجود داشته باشد. این مساله نه تنها دور از ذهن نیست بلکه به آسانی دست یافتنی است چرا که کشور ایران از نظر کیفیت علمی و فنی نیروی انسانی دارای ظرفیت بالقوه بزرگی است که با اعتماد و حمایت از توان داخلی می‌توان آن را بالفعل نمود.

در همین راستا معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و شرکت ملی نفت ایران به منظور ارتقاء تاب‌آوری ملی و رقابت‌پذیری بین‌المللی و کاهش ارزبری و وابستگی صنعت حفاری و همچنین بهره‌مندی از ظرفیت زیست‌بوم فناوری و نوآوری، چالشی با عنوان، “طراحی، ساخت و بهره‌برداری لوله مغزی سیار و فناوری‌های وابسته” را مطرح نموده و از طرح‌های فناورانه و نوآورانه در این زمینه حمایت می‌نمایند. بدین منظور از نخبگان، صاحبان ایده و شرکت‌های دانش بنیان وفناور کشور دعوت می نماید تا طرح‌های خود را با توجه به رویکردهای پیشنهادی ذکر شده از طریق سایت Innoten.ir ارسال نمایند.

  1. دانش بنیان باشند.
  2. واحد R&D ثبت شده از وزارت صمت داشته باشند.
  3. تجهیز ساز باشند.
  4. رزومه مرتبط با صنعت نفت و حفاری در راستای ساخت تجهیزات مشابه مانند پمپ تراک، تراک سیمان تراک اسید و … داشته باشند.
  5. سابقه کار با شرکت‌های نفتی را دارا باشند (گواهی رضایتمندی داشته باشند).
  6. کارگاه‌ها و تجهیزات مناسب و متناسب با ساخت تجهیز را دارا باشند.
  1. راهکارها و طرح‌های ارائه شده باید کاملاً شفاف و روشن باشند.
  2. گزارش‌ها و آنالیزهای ارائه شده باید از مراجع معتبر و براساس استانداردهای مورد قبول ارائه شده در راهنمای چالش باشند و با ملاحظات فنی مغایرتی نداشته باشد.
  3. تفسیر و شرح نتایج براساس اصول علمی و بر پایه مستندات انجام شده باشد.
  4. در صورت نیاز و تشخیص کلیه مراحل انجام کار قابل بازدید و ارزیابی باشد.
  5. استفاده از روش‌های پرهزینه و بدون توجیه اقتصادی قابل قبول نیست.
  6. طرح قابلیت تجاری‌سازی و تولید انبوه داشته باشد.
  7. طرح‌های دارای نمونه اولیه در اولویت هستند.
  8. پیش‌بینی زمانی ساخت این تجهیز نباید بیش از ۴ سال باشد

برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را ببینید