درخواست شرکت نانویی از دولت بریتانیا برای تغییر راهبردها در حوزه نیمه‌هادی

یک شرکت نانویی فعال در حوزه نیمه هادی در کمبریجشایر بریتانیا از دولت این کشور خواست که اصلاحاتی را در راهبرد نیمه هادی بریتانیا انجام دهد. این شرکت نگرانی خود را از سیاست‌های دولت بریتانیا در قبال شرکت‌های حوزه نیمه‌هادی اعلام کرد.

شرکت پاراگراف (Paragraf) که در حوزه گرافن فعالیت دارد، طرحی را منتشر کرده است که زمینه‌های بهبود کلیدی مانند منابع، زیرساخت‌ها و مهارت‌ها را مشخص می‌کند.

یکی از نگرانی‌های پاراگراف مربوط به سیستم ویزای بین‌المللی کارگران برای کارمندان خارجی است که در بخش نیمه هادی بریتانیا استخدام شده‌اند. این شرکت اظهار داشت که برای اطمینان از جریان مداوم ورود افراد با استعداد، این روند باید سریع و شفاف باشد.

پشتیبانی از “زیرساخت‌های اساسی” حوزه دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد زیرا شرکت پاراگراف فکر می‌کند کمبودهایی در زیرساخت‌ها وجود دارد که برای تولید نیمه هادی‌ها وجود آنها ضروری است. این شرکت همچنین از دولت می‌خواهد که هیئت مشاوره نیمه هادی (Semiconductor Advisory Panel) را ایجاد کند.

یکی دیگر از پیشنهادات شرکت پاراگراف این است که پشتیبانی بیشتر در بخش آموزش و پرورش صورت گیرد. به گفته پاراگرف، کار با شرکای بین‌المللی برای بریتانیا “بسیار مهم” است.

ناامیدی از راهبردهای نیمه هادی بریتانیا چیز جدیدی برای شرکت پاراگرف نیست، این شرکت پیش از این نیز خواستار همکاری بهتر بین دولت و صنعت نیمه‌هادی بود.

پیش از این، این استارتاپ تا آنجا پیش رفته بود که به دولت بریتانیا اعلام کرد که اگر دولت نتواند راهبرد نیمه هادی مناسبی را اعمال کند، به آمریکا مهاجرت می‌کند.

دولت برنامه‌هایی را برای استراتژی نیمه هادی ۱ میلیارد پوندی در ماه مه تعیین کرد اما با ناامیدی از طرف بخش فناوری بریتانیا روبرو شد.

پاراگراف در سال ۲۰۱۵ از گروه علوم مواد دانشگاه کمبریج منشعب شد و روشی را برای استفاده از گرافن به‌عنوان پایه‌ای برای نیمه هادی‌ها ایجاد کرده است. این شرکت بیش از ۸۵ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است که ۶۰ میلیون دلار از آن در دور سرمایه‌گذاری سری B در ماه مارس به منظور افزایش رشد بین‌المللی به دست آمده است. محصولات اولیه این شرکت، حسگر اثر هال گرافن، در طیف وسیعی از صنایع از جمله هوافضا، مراقبت‌های بهداشتی و محاسبات کوانتومی استفاده می‌شود.