همکاری دو شرکت برای تولید هیدروژن سبز با کمک نانوذرات

سان‌هیدروژن (SunHydrogen) یکی از شرکت‌هایی است که به دنبال استفاده از نور خورشید برای تولید هیدروژن تجدیدپذیر است. این شرکت اعلام کرد که با کوتک (COTEC) تفاهم‌نامه‌ای با امضاء رسانده است تا روی توسعه و بهینه‌سازی رهیافت‌های آبکاری برای بخش نیمه‌هادی سان‌هیدروژن کار کنند، جایی که یکی از اساسی‌ترین بخش‌های فناوری نانوذرات سان‌هیدروژن است.

کوتک واقع در چانگون، کره جنوبی، رهبر فرآیندهای صنعتی آبکاری و الکتروشیمیایی است. این شرکت در این جنبه مهم از فرایند مقیاس‌پذیری برای همکاری با سان‌هیدروژن در موقعیت خوبی قرار دارد. کوتک دارای تخصص آبکاری گسترده‌ای در صنایع هوافضا، خودرو، دفاعی و هسته‌ای است و با مشتری‌های سطح بالا مانند بوئینگ، هانو، ایرباس و موارد دیگر همکاری داشته است.

در یکی از ژنراتورهای هیدروژن سان‌هیدروژن، میلیاردها نانوذره در هر سانتی‌متر مربع به صورت ساختارهای ناهمجنس با فعالیت فتوکاتالیستی(PAH) قرار دارند که آب را شکسته و اقدام به تولید هیدروژن و اکسیژن می‌کنند. این نانوذرات PAH از چندین لایه سلول خورشیدی تشکیل شده‌اند. ویژگی‌هایی نظیر ولتاژ بالا و جذب نور بالا در سلول‌های خورشیدی این شرکت را قادر می سازد تا آنها را بسیار نازک تولید کند و با این کار مواد قابل توجهی کمتری استفاده شده و کاهش هزینه ها و افزایش کارایی به دست آید. در کنار هم، سان‌هیدروژن و کوتک توسعه و اجرای راه حل های آبکاری را برای ترجمه معماری PAH موجود به فرآیندهای با مقیاس تولید بالا انجام می‌دهند تا در عین حفظ هزینه کم  تولید، راندمان بالا به دست آید.

تیم یونگ مدیرعامل سان‌هیدروژن می‌گوید: «از آنجا که سان‌هیدروژن در طی چند سال گذشته با گروه‌های رو به رشد و شرکای صنعتی روابط برقرار کرده است، ما آموخته‌ایم که فرایند ما هنگامی که از تنوع راهبردها در آن استفاده شود، افزایش کارایی را تجربه می‌کند.»

یانگ ادامه داد: «گواه این رویکرد همکاری ما، بودجه۳٫۱ میلیون دلاری است که برای پروژه نانوپک دریافت کرده‌ایم، پروژه ۳ ساله‌ای که ما با شش شریک در آلمان برای تسریع در روند توسعه فناوری، وارد همکاری شدیم.»

فناوری نانوذرات شرکت سان‌هیدروژن به طور مستقیم از بارهای الکتریکی ایجاد شده توسط نور خورشید برای تولید هیدروژن هنگام تابش خورشید استفاده می‌کند.