استفاده صنعتی از جوهر گرافنی در رادیاتورهای گرمایشی

شرکت هایدال (Haydale) اعلام کرد که با همکاری کادنت گاز (Cadent Gas) به دنبال تولید رادیاتورهای کم مصرفی است که در آن از جوهر گرافنی استفاده شده است.

این پروژه سه مرحله‌ای ۳۵۰،۰۰۰ پوندی برای ۱۲ ماهه اجرا خواهد شد و هدف آن تهیه یک محصول آزمایش شده و معتبر آماده ورود به بازار است که می‌تواند به عنوان یک جایگزین مقرون به صرفه برای مشتریان کادنت گاز در هنگام قطع عرضه گاز باشد.

پس از ادامه موفقیت در توسعه آبگرمکن‌های کم مصرف مجهز به باتری، این دو شرکت هدف جدیدی را تعریف کرده‌اند. آنها به دنبال ارائه رادیاتورهای کم مصرف برای استفاده در ساختمان‌های مسکونی هستند.

در حال حاضر ، تهیه بخاری فن‌دار یا رادیاتورهای پر از روغن به مشتریان اولویت دار یا کسانی که در شرایط آسیب‌پذیری هستند، بدون تأمین گاز، می‌تواند گران‌قیمت و چالش برانگیز باشد، به ویژه برای کسانی که در دچار مشکلات سلامتی، سالمندان یا مشتریان معلول هستند. بنابراین کادنت گاز به دنبال یک راه حل نسل بعدی برای تهیه یک منبع گرمای جایگزین است که به راحتی قابل مدیریت است و تضمین می‌کند که مشتری در زندگی روزانه خود بدون اختلال می‌تواند به گرمایش مورد نظر برسد. توسعه یک راه‌حل گرمایشی مبتنی بر رادیاتور جایگزین کم مصرف می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

توسعه جوهر و پوشش رسانا مبتنی بر گرافن، که می‌تواند روی سطوح اعمال شود، این امکان را فراهم می‌کند که گرمایش در سطح وسیع ولی با ضخامت بسیار کم صورت گیرد. این فناوری توسط فرآیند ثبت اختراع HDPLASò شرکت هایدال امکان پذیر می‌شود، که باعث پراکندگی کارآمد نانومواد شده و اجازه می‌دهد تا شیمی سطح برای بهبود خاصیت فیزیکی و الکتریکی تغییر یابد. این پروژه در سه مرحله به اتمام خواهد رسید.

کیث برودبنت مدیرعامل هایدال می‌گوید: «ما مشتاقانه منتظر همکاری ما با کادنت گاز در مورد استفاده از جوهرهای گرافنی عامل‌دار در بازار تأمین انرژی هستیم. فناوری مبتنی بر گرافن نسل بعدی ما قبلاً در توسعه آبگرمکن کم‌مصرف استفاده شده است.»