اعطاء گرنتی برای پروژه تشخیص سرب در آب با نانوذرات بیسموت

آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا (EPA) برای تحقیقاتی که باعث افزایش توانایی شناسایی یون‌های سرب در آب آشامیدنی شود، در قالب برنامه‌ای موسوم به P3، کمک مالی ۲۴٫۹۷۵ دلاری به دانشگاه هاملاین در سنت پاول، مینه سوتا اعطاء کرد.

کریس فری، از آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا گفت: «برنامه P3 EPA، اکنون در بیستم سال خود، یک برنامه هیجان‌انگیز و منحصر به فرد است که توان و پتانسیل دانشجویان را برای تبدیل ایده به علم و به راه‌حل‌های جدید که از سلامت انسان و محیط زیست محافظت می‌کند، می‌شناسد. تبریک به تیم‌هایی که امسال در این رقابت شرکت‌کردند. پروژه‌های نوآورانه آنها با مسائل مهم زیست محیطی مقابله می‌کند که شامل یک پوشش سازگار با محیط زیست برای کاهش آلودگی در محیط‌های دریایی، دستگاهی برای از بین بردن میکروپلاستیک‌ها در آب، یک فناوری نظارت و تصفیه هوا برای کاهش قرار گرفتن در معرض آلاینده‌های هوا و موارد دیگر است.»

با این بودجه، دانشگاه هملین از نانوذرات بیسموت برای تشخیص سرب در آب آشامیدنی استفاده خواهد کرد. بیسموت یک فلز سنگین با سمیت کم است که ضمن حفظ استانداردهای ایمنی آب آشامیدنی، برای تشخیص سرب مناسب است. هنگامی که با آنزیم‌های DNA کاتالیزوری مخلوط می‌شوند، پیوندهایی با یون‌های سرب تشکیل می‌دهد و باعث تغییر رنگ محلول به شکل قابل تشخیصی می‌شوند. نانوذرات بیسموت مقرون به صرفه هستند و به طور بالقوه آنها را به گزینه‌ای مناسب در روش‌های تشخیص سرب تبدیل می کنند.

P3 یک برنامه برای اعطاء کمک هزینه‌های تحقیقاتی است که به دانشجویان دانشگاه و کالج امکان می‌دهد نقش اصلی را در تحقیقات علمی و مهندسی ایفا کنند. سازمان حفاظت محیط زیست در سال ۲۰۲۳، بیست و یک کمک مالی را در فاز اول برنامهP3 اعطا کرد. برندگان این کمک هزینه‌ها تا ۲۵،۰۰۰ دلار دریافت می‌کنند که به آنها کمک کنند تا اثبات مفهوم خود را توسعه دهند و واجد شرایط رقابت برای کمک مالی فاز دوم تا ۱۰۰۰۰۰ دلار برای اجرای بیشتر طرح‌های خود شوند.