همکاری بریتانیا با امارات برای کاهش انتشار گاز گلخانه‌ای با کمک گرافن

شرکت گرافن اینوویشن منچستر (Graphene Innovations Manchester) که از دانشگاه منچستر اسپین‌آف شده است، تفاهم‌نامه‌ای با یک شرکت اماراتی امضا کرده است که می‌تواند به جلوگیری از تغییرات اقلیمی کمک کند. نتایج این همکاری می‌تواند تاثیر قابل توجهی در کاهش انتشار دی‌اکسیدکربن داشته باشد.

شرکت گرافن اینوویشن منچستر توسط ویویک کونچری تأسیس شده است. این شرکت با شرکت سرمایه‌گذاری کوازار (Quazar) برای ایجاد یک شرکت جدید در امارات، تفاهم نامه‌ای (MOU) را امضا کرده است.

این برنامه همکاری، یکی از جاه‌طلب‌ترین پروژه‌ها تا به امروز برای تجاری‌سازی گرافن خواهد بود زیرا تحقیق و توسعه را در این حوزه تسریع کرده و می‌تواند آن را به تولید انبوه برساند و چشم‌انداز آن به ارزش یک میلیارد دلار می‌رسد. این سرمایه‌گذاری جدید با استفاده از مواد پیشرفته ۲D، از جمله بتن پیشرفته گرافنی که نیازی به سیمان یا آب ندارد، تولید محصولات مناسب و سازگار با محیط زیست خواهد بود که با استفاده از مواد بازیافتی می‌توان آنها را ساخت.

کونچری می‌گوید: «ما مفتخریم که با Quazar در ارتباط هستیم تا بتوانیم یک تیم قدرتمند در سطح جهانی را جمع کنیم تا فرصتی برای ما فراهم کند تا فناوری‌های مبتنی بر گرافن را بطور گسترده مستقر کنیم.»

ولید آل علی، مدیرعامل کوازار، گفت: «این شرکت جدید گرافنی در ساخت بتن دوستدار محیط زیست و سایر محصولات رهبر جهانی خواهد کرد. ما خوشحالیم اینکه کوازار می‌تواند نقش مهمی در کمک به ارتقاء امارات متحده عربی داشته باشد.»

جیمز بیکر، مدیرعامل گروه گرافن در دانشگاه منچستر افزود: «این توافق‌نامه یک گام مهم برای تجاری‌سازی گرافن است زیرا نشان‌دهنده اعتماد به پتانسیل این ماده پیشرفته برای کمک به انتقال ما به دنیای کربن صفر است.»

وی گفت: «این توافق‌نامه یک لحظه بسیار افتخارآمیز برای جامعه دانشگاهی در منچستر است زیرا تأیید می‌کند که اکوسیستم نوآوری ما دقیقاً بستر مناسب را برای پرورش تحقیق و توسعه پیشگام به سوی گرافن و سایر مواد ۲D که در سطح جهانی است، فراهم می‌کند.»