امکان استفاده صنعتی مفیدتر از منابع ذغال‌سنگ وجود دارد

شرکت یونیورسال متر به دنبال استفاده از منابع معدنی حاوی کربن برای تبدیل آن به گرافن و مواد باارزش‌ صنعتی است.

در اوایل سال جاری، شرکت یونیورسال متر (Universal Matter)، دارایی‌های شرکت اپلاید گرافن متریالز (Applied Graphene Materials) را با قیمت ۱٫۳ میلیون دلار به دست آورد و سپس AGM نام شرکت خود را به GBR Universal Matter تغییر داد. اکنون، یونیورسال متر از برنامه پردازش سنگ معدن حاوی کربن در آزمایشگاه ملی فناوری انرژی (NETL) از طریق توافق‌نامه‌ای پشتیبانی می‌کند.

شرکت یونیورسال متر، یک شرکت نوپا است که از یک گروه تحقیقاتی در دانشگاه رایس انشعاب یافته است. این شرکت در حال کار روی تولید گرافن از زباله‌های پلاستیکی در مقیاس صنعتی است. این شرکت یک فناوری جدید تولید گرافن به نام «حرارت ژول فلش» یا Flash Joule Heating (FJH) دارد که می‌تواند مواد اولیه کربنی، از جمله زغال سنگ را به گرافن با کیفیت تبدیل کند.

جو استوفا، مدیر فناوری NETL در برنامه پردازش سنگ معدن کربنی، گفت که تولید گرافن با کیفیت بالا در مقیاس بزرگ با هزینه کم می‌تواند چندین فناوری انقلابی را ایجاد کند. استوفا افزود: «فرآیند FJH یونیورسال متر می‌تواند منابع متنوع کربنی را با ویژگی‌های قابل تنظیم به مواد گرافنی مختلف تبدیل کند. مقیاس یونیورسال متر برای تولید گرافن از طریق روش ژول فلش مهم است زیرا این بدان معنی است که منابع سنگ معدن کربنی این کشور می‌تواند فراتر از استفاده سنتی خود در تولید برق و متالورژی، کاربرد داشته باشد.»

حرارت ژول فلش یک فرآیند کاملاً ساده است که شامل عبور جریان زیاد از مواد پلاستیکی است. وقتی جریانی از یک ماده رسانا مانند آهن، عبور می‌کند، به سرعت گرما تولید می‌کند. حرارت دادن با ژول فلش به این معنی است که به جای اینکه حرارت به مرور در ماده هدف افزایش یابد، جریان اولیه زیادی از مواد عبور داده شود که باعث انفجار حرارتی شود. در مورد زباله‌های پلاستیکی، با حصول شرایط مناسب، این گرمای شدید می‌تواند در واقع باعث تغییر شکل شیمیایی شود.