امضای قراردادی برای توسعه کاربردهای گرافن در امارات

گرافمچ (Graphmatech) و مرکز تحقیقات و نوآوری برای گرافن و مواد دوبعدی (RIC2D) در دانشگاه علوم و فناوری خلیفه، تفاهم‌نامه‌ای برای همکاری راهبردی در حوزه مواد پیشرفته گرافنی امضا کردند.

گرافمچ با استفاده از دانشگاه آپسالا در سوئد، مواد و محصولات نانوکامپوزیتی مبتنی بر گرافن را توسعه می‌دهد و بر سه حوزه اصلی تجارت متمرکز شده است: کامپوزیت‌های فلزی-گرافنی و پودرهای روکش‌دار، کامپوزیت‌های پلیمر-گرافن و مواد افزودنی برای ذخیره‌سازی انرژی.

مامون طاهر، مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت گرافمچ می‌گوید: «همکاری با RIC2D از نظر راهبردی برای گرافمچ بسیار مهم است و فرصت‌های بی‌حد و حصری را برای ارائه محصولات و خدمات در بخش‌های مختلف امارات متحده عربی و فراتر از آن برای ما باز می‌کند. ما از همکاری و حمایت امارات متحده عربی در دستیابی به انتشار گازهای کربن صفر و اقتصاد متنوع هیجان‌زده هستیم.»

عرفات از دیگر بنیان‌گذاران شرکت گرافنچ می‌گوید: «از طریق امضای این تفاهم نامه، RIC2D و گرافمچ در حال ایجاد یک اتحاد راهبردی هستند که راه را برای ایفای نقش اساسی رسیدن به انتشار صفر کربن در امارات متحده عربی تا سال ۲۰۵۰ هموار می‌کند. ما با هم، مرزهای علوم پیشرفته مواد را تحت تاثیر قرار می‌دهیم و از راه‌حل‌های مبتنی بر گرافن برای شکل دادن به آینده‌ای پایدار و تحول آمیز برای صنایع، تحقیقات و جامعه استفاده می‌کنیم.»