همکاری صنعتی برای مقابله با تداخل الکترومغناطیسی مخرب

شرکت هیدروگراف کلین پاور (HydroGraph Clean Power) و ای‌ام‌پی شیلد (Emp Shield) برای توسعه محافظ‌های امواج الکترومغناطیس وارد همکاری مشترک شدند.

ای‌ام‌پی شیلد مستقر در کانزاس، شرکتی است که بر محافظت از دستگاه‌ها از گزند تداخل الکترومغناطیسی مخرب متمرکز است. براساس این همکاری، هیدروگراف و ای‌ام‌پی شیلد در حال توسعه تجهیزات محافظ در برابر تداخل الکترومغناطیسی پیشرفته (EMI) با استفاده از گرافن با خلوص بالا هستند.

تجهیزات الکترونیکی را می‌توان با مواد و روکش‌های رسانا یا جذب‌کننده EMI محافظت کرد. هیدروگراف کلین پاور و ای‌ام‌پی شیلد در حال کار برای توسعه پوشش‌ها و موانع عایق برای محافظت از دستگاه‌های الکترونیکی با مسدودکردن اختلالات ناخواسته یا انتقال داده‌های الکترونیکی هستند.

تیم کارتی، بنیان‌گذار و مهندس ارشد ای‌ام‌پی شیلد گفت: «این یک فرصت هیجان‌انگیز است که اولین شرکتی باشیم که از پوشش‌های EMI با گرافن استفاده می‌کند.»

استوارت جارا، مدیرعامل هیدروگراف گفت: «تجهیزات محافظ در برابر تداخل الکترومغناطیسی فقط یکی از بسیاری از کاربردهای مهمی است که ما برای گرافن در نظر گرفته‌ایم.»

وی گفت: «تداخل EMI در تلویزیون یا تلفن هوشمند ممکن است باعث ناراحتی شما شود، اما این دخالت در ضربان‌ساز یا ادوات نظامی بسیار خطرناک خواهد بود. چشم‌انداز گرافن هیدروگراف حمایت از دستگاه‌هایی است که در اطراف ما وجود دارند.»