جشن پنجمین سال همکاری غول فولاد برزیل با دانشگاه منچستر در حوزه گرافن

گرداو گرافن (Gerdau Graphene) و مرکز نوآوری مهندسی گرافن (GEIC) در دانشگاه منچستر پنجمین سال همکاری مشترک خود را جشن گرفتند.

گرداو، بزرگترین تولیدکننده فولاد برزیل و مرکز نوآوری مهندسی گرافن دانشگاه منچستر در حال جشن گرفتن پنجمین سال مشارکت خود هستند. همکاری گسترده آنها به شدت بر تلاش برای به حداکثر رساندن ویژگی‌های منحصر به فرد گرافن در محصولات با کیفیت بالا متمرکز است و مزایای رقابتی قابل توجهی را در صنایع مختلف ایجاد می‌کند.

هنگامی که گرداو به دنبال یک مکان ایده‌آل برای کار روی ایده‌ها و راه‌حل‌های انقلابی با متخصصان مهم در این زمینه بود، منچستر گزینه مناسبی به نظر می‌رسید، شهری که به‌عنوان «خانه گرافن» و کانون تاریخی نوآوری از زمان انقلاب صنعتی مشهور بوده است. برنامه راهبردی گرداو پایه و اساس این همکاری مهم را با چشم‌انداز متنوع‌سازی جریان‌ درآمدی از طریق ایجاد مشاغل جدید و محصولات مکمل زنجیره اصلی فولاد فراهم کرد. در میان این مؤلفه‌ها، گرافن به‌عنوان ماده‌ای با پتانسیل تحول‌آمیز برجسته شد.

همکاری این دو شرکت از طریق استقرار تیم تحقیق و توسعه گرداو در GEIC آغاز شد که نه تنها باعث نوآوری فنی شد بلکه فرآیندهای نمونه‌سازی آنها را نیز تسریع کرد. دانش و منابع Geic در این پیشرفت نقش مهمی ایفا کرد و این شرکت شاهد سهم قابل توجهی از درآمدها بود.

جیمز بیکر، مدیرعامل Graphene@Manchester گفت: «داشتن گرداو به‌عنوان شریک تجاری GEIC برای همه جذاب است. این شرکت میراث قوی دارد و همچنین از طریق گرافن گرداو در این مسیر پیشگام می‌شود مزیت منحصر به فرد قرار گرفتن در اینجا در منچستر، گرداو را قادر به دسترسی به دانش و منابع پیشرفته موجود در GEIC و دانشگاه منچستر کرده است و فرآیندهای نمونه‌سازی را تسریع و یک نمونه کار کاملاً جدید از مواد افزودنی و مواد تقویت شده با گرافن را ارائه کرده است.»

این همکاری به گرداو اجازه داده است تا برنامه‌های گرافن را به محصولات موجود در اکوسیستم گسترده‌تر صنعت فولاد ببرد.

مشارکت پنج ساله بین این دو شرکت، پیشرفت سریع در توسعه برنامه‌های جدید گرافن را تسهیل می‌کند و پتانسیل تلاش‌های مشترک در نوآوری تکنولوژیکی را نشان می‌دهد. هر دو شرکت از طریق پیگیری جمعی از ایده‌های انقلابی و راه‌حل‌های مبتکرانه، به پیشرفت صنعت گرافن کمک کرده‌اند.