با همکاری صنعتی در حوزه نانو، نسل جدید ادوات اطفاء حریق توسعه می‌یابد

با اعطاء بودجه‌ای به شرکت گرافیت وان، قرار است این شرکت با همکاری چند شرکت دیگر از گرافیت و گرافن برای توسعه محصولات جدید در حوزه اطفاء حریق استفاده کند. این سرکوب‌کننده‌های جدید جایگزین مواد پیشین می‌شوند که زیست‌سازگارتر بوده و مشکلاتی نظیر خطر برای سلامت انسان را به حداقل می‌رساند.

‌ شرکت گرافیت وان (Graphite One) که در حوزه معدن فعالیت دارد، اعلام کرد قرارداد دولتی ۴٫۷ میلیون دلاری برای توسعه محصولات اطفاء حریق حاوی گرافیت و گرافن امضا کرده است.

گرافیت وان گفت که این قرارداد را با آژانس تدارکات دفاع وزارت دفاع آمریکا (DLA) را امضا کرده است تا فوم‌های اطفاء حریق حاوی گرافیت و گرافن تولید کند. این فوم ضدحریق به‌عنوان جایگزینی برای مواد سرکوب‌کننده آتش‌سوزی PFAS فعلی هستند.

آنتونی هاستون مدیرعامل گرافیت وان می‌گوید: «ما خوشحالیم که کار خود را بر روی این پروژه آژانس لجستیک دفاعی آغاز می‌کنیم، که به نیاز قانونی برای ایجاد جایگزین جدید برای سرکوب‌کننده‌های آتش‌سوزی فعلی که دارای تأثیرات سمی بر سلامت انسان و محیط زیست است، پاسخ می‌دهد. این قرارداد DLA بر اهمیت گرافیت برای برنامه‌های نوآورانه فناوری فراتر از بازارهای انرژی تجدید پذیر تأکید می‌کند.»

گرافیت وان پروژه DLA را با همکاری چند شرکت مختلف از جمله وربک متریال (Vorbeck Material) اجرا خواهد کرد.

جان لتو‌، مدیرعامل وربک متریال اظهار داشت: «وربک از همکاری با گرافیت وان برای توسعه گزینه‌های جدید و ایمن‌تر برای سرکوب‌کننده‌های موجود در PFAS برای DLA هیجان‌زده است. ما به سرعت به سمت یک راه حل موفق حرکت می‌کنیم که دارای زنجیره تأمین قابل توجه، ایمنی و مزایای زیست محیطی  زیادی باشد.»