راه‌اندازی مرکزی برای ارائه خدمات تحقیقاتی و تجاری‌سازی تشخیص بربالین

یک تیم تحقیقات بین رشته‌ای به سرپرستی پژوهشگران دانشگاه کرنل، کمک هزینه‌ای ۵ ساله برای راه‌اندازی مرکز جدید مهندسی، آزمایش و تجاری‌سازی دستگاه‌های تشخیص بر بالین (point-of-care) دریافت کرده است که دسترسی بین‌المللی خواهد داشت.

این مرکز که با عنوان، فن‌آوری‌های تشخیص بر بالین در بخش تغذیه، عفونت و سرطان برای سلامت جهانی (PORTENT)، شناخته می‌شود توسط دیوید اریکسون، استاد کالج مهندسی مکانیک در کرنل و دکتر سهراب مهتا، جنت و گوردون لانکتون هدایت می‌شود.

مرکز Portent توسط مؤسسه ملی تصویربرداری زیست پزشکی و مهندسی زیستی (NIBIB)، مرکز بین‌المللی Fogarty و مرکز ملی بهداشت مکمل و یکپارچه، از زیر مجموعه‌های مؤسسات ملی بهداشت تأمین مالی می‌شود.

این مرکز را می‌توان به‌عنوان یک انکوباتور تصور کرد که از فناوری‌های مرحله میانی در بخش تغذیه، عفونت و سرطان برخوردار است.

Portent علاوه بر دانشگاه کرنل، از حمایت علمی تعدادی از دانشگاه‌ها و سازمان های بهداشتی برخوردار خواهد بود. فن‌آوری‌های جدید در چهار مرکز مختلف مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که عبارتند از: ویل کرنل مدیسین در شهر نیویورک؛ موسسه تحقیقاتی سنت جان در هند؛ Politécnica del Litoral Superior Escuela در اکوادور و موسسه بیماری‌های عفونی در کامپالا در اوگاندا.

این هسته بالینی و اعتبار سنجی توسط دکتر مارشال گلیس، استاد پزشکی در بخش بیماری‌های عفونی در ویل کرنل و جولیا فینکلشتاین، استادیار اپیدمیولوژی و تغذیه در بخش علوم تغذیه‌ای حمایت می‌شوند.

تیم‌های دانشگاه مک گیل و دانشگاه کلمبیا، به سرپرستی دکتر نیتیکا پا و ساموئل سیا مباحث مربوط به آموزش و کمک به ایجاد ظرفیت برای توسعه‌دهندگان را ارائه می‌دهند.

نیاز به تشخیص بر بالین در سال ۲۰۲۱ بسیار پررنگ شد، زمانی که کمیسیون تشخیص Lancet در گزارشی اعلام کرد که تقریبا نیمی از جمعیت جهان به آزمایش مراقبت‌های اولیه دسترسی ندارند.

اریکسون معتقد است که Portent به دو گروه خدمات می‌دهد، کسانی که مشکلی دارند و کسانی که راه حل دارند.

اگر شما فردی صاحب ایده هستید، ما بودجه و منابع لازم را برای توسعه فناوری ارائه می‌دهیم یا شما را با شخص دیگری که در حال توسعه یک فناوری است وصل می‌کنیم. اگر هم راه‌حل را در اختیار دارید به شما برای اعتبارسنجی راه‌‌حل‌تان کمک می‌کنیم.

در پنج سال آینده، این مرکز قصد دارد ۲۰ پروژه را راه‌اندازی کند که ۳۰ ٪ از آنها خارج از آمریکا خواهد بود.