تداوم آزمایش‌ها روی سیمان تقویت شده با گرافن در بریتانیا

شرکت فرست گرافن (First Graphene) نتایج مثبت آزمایش‌های انجام شده روی سیمان تقویت‌شده با گرافن این شرکت در بریتانیا را منتشر کرد.

تقریباً ۶۰۰ تن سیمان تقویت‌شده با گرافن در بزرگترین کارخانه فرآوری سیمان بریتانیا که توسط Breedon Cement اداره می‌شود، تولید شد. گرافن به طور مداوم با استفاده از تجهیزات فرآیند استاندارد در این سیمان پراکنده شد. نتایج نشان می‌دهد که در طول آزمایش‌ها، PureGRAPH به خوبی عمل کرده شرایط ثابت و بسیار پایداری را در سیمان داشته است. شرایط عملیاتی تولید، در طول وارد کردن گرافن به سیمان، بدون تغییر باقی مانده و سیمان تولید شده مطابق با قوانین سختگیرانه Breedon انجام شده است.

نتایج اولیه تا ۱۰ درصد افزایش مقاومت فشاری سیمان در مراحل اولیه را در مقایسه با نمونه کنترل نشان می‌دهد. آزمایش‌ها بر روی سیمان CEM II انجام شد که فاکتور کلینکر آن در مقایسه با CEM I کاهش یافته است. این نتایج اولیه، تئوری علمی را تأیید می‌کند که استفاده از گرافن به‌عنوان یک افزودنی موجب بهبودهایی در صنعت سیمان می‌شود.

این کارآزمایی همچنین نشان می‌دهد که سیمان تقویت‌شده با گرافن را می‌توان با استفاده از زیرساخت‌ها و امکانات موجود تامین کرد و در صورت استفاده در ساخت‌وساز، هیچ تجهیزات یا آموزش اضافی برای مصرف‌کننده مورد نیاز نیست. این سیمان تقویت‌شده با گرافن برای ایجاد یک مرکز شستشوی چرخ‌ استفاده می‌شود. این فضا، یک محیط چالش برانگیز برای آزمایش استحکام و نفوذپذیری دال بتنی تقویت‌شده با گرافن را فراهم می‌کند، زیرا در معرض ترافیک دائمی وسایل نقلیه سنگین، حضور حجم بالایی از آب و ورودگرد و غبار زیاد از وسایل نقلیه است.

مورگان سیندال به‌عنوان مجری این پروژه، به نظارت بر عملکرد این محصول ادامه می‌دهد و داده‌های ارزشمند دنیای واقعی را در یک محیط آزمایشی سخت در اختیار فرست گرافن قرار می‌دهد.

مایکل بل، مدیر عامل فرست گرافن، گفت: «تکمیل آزمایش‌ها یک نقطه عطفی در جهت استفاده از سیمان تقویت‌شده با گرافن به‌عنوان ابزاری برای کمک به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در صنعت ساخت‌وساز است. آزمایش‌های اولیه روی سیمان تقویت شده با PureGRAPH در مقیاس صنعتی نتایج بسیار دلگرم کننده و مثبتی را به همراه داشته است. این نتایج مسیری را برای صنعت ساخت‌وساز فراهم می‌کند تا به اهداف پایداری زیست‌محیطی دست یابد.»