نانوذرات اکسیدفلزی می‌تواند ارزش غذایی گیاهان را افزایش دهد

در تلاش برای مقابله با مسئله گسترده «گرسنگی پنهان» در جهان، بودجه ۶۰۰ هزار دلاری از سوی وزارت کشاورزی آمریکا به یکی از دانشگاه‌ها اعطا شد تا با استفاده از این بودجه، روی پتانسیل نانوذرات فلزی در ارتقا کیفیت و ارزش غذایی برگ برخی از گیاهان کار کنند.

برای کمک به ارتقای سطح تغذیه در جهان، تیمی از محققان در دانشگاه A&M Prairie View یک کمک مالی ۶۰۰،۰۰۰ دلاری از موسسه ملی مواد غذایی و کشاورزی آمریکا دریافت کرده‌اند. اعطای این بودجه نشان‌دهنده نقطه عطف مهمی در نبرد با کمبود ریز مغذی در سراسر جهان است.
مأموریت این گروه چیست؟ آنها روی استفاده از پتانسیل نانوذرات اکسید فلزی در تقویت ارزش غذایی سبزیجات دارای برگ خوراکی کار می‌کنند. این تیم بین رشته‌ای به رهبری لورا کارسون به دنبال استفاده از فناوری برای تغییر چشم‌انداز غذایی در جهان هستند.
مواد مغذی حیاتی و ویتامین‌های ضروری اغلب در سبد غذایی میلیون‌ها نفر کمیاب هستند و بهزیستی میلیون‌ها نفر را تهدید می‌کنند. راه حل روی آوردن به خود طبیعت است.
برگ برخی گیاهان پتانسیل زیادی دارد که می‌توان از آن برای ارتقای رژیم غذایی استفاده کرد در این بین نانوذرات می‌توانند به رهایش این پتانسیل عظیم کمک کنند.
دکتر کارسون با شور و شوق از تلاش‌های مداوم تیمش صحبت می‌کند و می‌گوید: «ما به‌عنوان جامعه‌ای از دانشمندان باید در رویکردهای خود برای حل چالش‌های زندگی واقعی تلاش کنیم و فرصتی را برای جامعه‌ای از محققان جوان و دانشجویان فراهم کنیم. نتایج چنین کاری می‌تواند کمک‌های مهمی در تهیه غذای سالم و مغذی برای جوامع باشد.»