عرضه تجاری نانوذرات طلا برای استفاده در حوزه‌های مختلف

شرکت نوواسنتریکس (Novacentrix) اعلام کرد که سوسپانسیون نانوذرات طلای این شرکت برای استفاده در حوزه‌های مختلف مناسب است.

نوواسنتریکس  که یک شرکت پیشرو در تولید جوهرهای رسانا و نانومواد است، می‌گوید که این نانوذرات با اتکا به تخصص این شرکت در حوزه فناوری‌نانو توسعه داده شده و تولید شده است. به اعتقاد مسئولان نوواسنتریکس، نانوذرات طلای این شرکت از خلوص بالایی برخوردار بوده و برای استفاده در کاربردهای صنعتی نظیر حسگرهای زیستی و حسگرهای نوری (نانوآنتن پلاسمونی) مناسب است.

نوواسنتریکس از آب خالص به‌عنوان محیط حامل استفاده می‌کند که در آن یک ترکیب پلیمری با غلظت ۱٫۵ درصد به این محلول اضافه می‌شود. خلوص بالای این محصول موجب می‌شود که مشتریان نسبت به کاربردهای آن در حوزه‌های مختلف اطمینان پیدا کنند و بتوانند در تحقیقات و کاربردهای صنعتی از آن استفاده کنند.

از ویژگی‌های نانوذرات طلای نوواسنتریکس می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • اندازه ذرات: از ۲۰ تا ۵۰ نانومتر (این ابعاد با کمک دستگاه تفرق نور پویا اندازه‌گیری شده است)
  • غلظت: از ۱٪ تا ۵۰٪ وزنی، از جمله ۱٪ ، ۱۰٪ و ۵۰٪ گزینه‌هایی هستند که در دسترس مشتریان هستند.
  • تولید دقیق: روش‌های پیشرفته تولید نوواسنتریکس موجب شده تا طیف ابعاد تولید این ذرات بسیار محدود باشد، یعنی ابعاد ذرات تقریبا نزدیک هم است. همچنین این روش‌های دقیق تولید، خلوص بالای محصول را تضمین می‌کند.

این نانوذرات طلا ویژگی‌های منحصر به فردی برای طیف گسترده‌ای از کاربردها از جمله کاتالیزور، نشانگرها، حامل‌ها، تشخیص پزشکی و روش‌های درمانی، حسگری محیطی، الکترونیک چاپی و موارد دیگر ارائه می‌دهند.

علاوه بر این، نوواسنتریکس جوهرهای رسانا نانوذرات طلا با کارایی بالا را ارائه می‌دهد که برای استفاده در الکترونیک چاپ شده مناسب است. دو نوع جوهر بر پایه آب توسط نوواسنتریکس تولید و عرضه می‌شود:

  1. جوهر آئروسل: شامل ۵۰ ٪ وزنی نانوذرات طلا، که برای چاپ با استفاده از اتمیزاسیون اولتراسونیک آئروسل فرموله شده است.
  2. جوهر جوهر افشان: شامل ۲۵ ٪ وزنی طلا، برای چاپگر استاندارد جوهر افشان پیزوالکتریک طراحی شده است.

این جوهرها متنوع و مناسب برای چاپ روی بسترهای مختلف از جمله پلاستیک (به‌عنوان مثال PET، پلی‌آمید)، شیشه، فلز و کاغذ هستند. این جوهرها با یک اتصال‌دهنده پلیمری، موجب چسبندگی استثنایی روی سطوح ارائه می‌شوند.