جذب سرمایه برای تولید پنل‌های خورشیدی شیشه‌ای حاوی نانوذرات

شرکت کلیروو تکنولوژیز (ClearVue Technologies) یکی از شرکت‌های تولیدکننده پنل‌های خورشیدی شیشه‌ای است که به تازگی با جذب سرمایه ۳۰ میلیون دلار استرالیا (۱۹ میلیون دلار آمریکا) قصد دارد تا برنامه گسترش کسب و کار خود در سطح جهان را توسعه دهد. این سرمایه توسط صندوق Alpha Investment Partners تامین مالی شده است.

کلیروو تکنولوژیز فن‌آوری‌های تخصصی در حوزه پنل‌های خورشیدی شیشه‌ای دارد که هنگام تولید برق، شفافیت شیشه را حفظ می‌کند، این فناوری به واحد لعاب یکپارچه (IGU) شهرت دارد. در سلول‌های خورشیدی این شرکت، این لعاب یکپارچه در لبه‌های هر واحد قرار گرفته است. این واحدها شامل یک لایه درونی حاوی نانوذرات و روکش انتخابی طیفی بر روی سطح خارجی خود بوده که باعث می‌شود بخش اعظم نور از آن عبور کند اما نور مادون قرمز و ماوراء بنفش (UV) را به لبه IGU هدایت کند که در آنجا توسط سلول‌های خورشیدی برداشت می‌شود. این شرکت محاسبه می‌کند که ۱۰ متر مربع شیشه آنها تقریباً ۱٫۳۵ کیلووات ساعت انرژی پاک در روز تولید می‌کند.

مارتین دیل، مدیر اجرایی کلیروو تکنولوژیز گفت: «تسهیلات تامین شده، در طی پنج سال آینده دسترسی به سرمایه مورد نیاز ما را فراهم می‌کند، که این یک مرحله رشد اساسی در کسب و کار ما است.»

وی گفت: «دسترسی به سرمایه برای تسریع در برنامه‌های رشد و پیشرفت به سمت تجاری‌سازی بسیار مهم است.»

ماه گذشته، آزمایشی توسط یک شرکت ساختمانی در سنگاپور انجام شده که تأیید کرد که IGUهای نسل دوم کلیروو تکنولوژیز، میزان مصرف انرژی ساختمان و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

در ماه سپتامبر، این شرکت اعلام کرد که تولید انبوه IGUهای نسل دوم خود را در یک کارخانه در چین آغاز کرده است.

دیل گفت که دسترسی به این تسهیلات به کلیروو تکنولوژیز اجازه می‌دهد تا سریع، کارآمد و مقرون به صرفه به تقاضای در حال ظهور پاسخ دهد. این شرکت قصد دارد یک خط مونتاژ پنل خورشیدی شیشه‌ای را برای استفاده در نمای ساختمان راه‌اندازی کند. علاوه بر این، کلیروو تکنولوژیز قصد دارد نانوذرات را در داخل شرکت تولید کرده و قابلیت تولید نقاط کوانتومی را برای استفاده در لایه‌های شفاف که در حال حاضر در اکثر محصولات نهایی این شرکت استفاده می‌شود، ایجاد کند.