توسعه اسپری نانویی که مانع اتصال پاتوژن‌ها به سطح می‌شود

شرکت فندایکس (Fendx) که در حال توسعه فناوری‌های ضدخوردگی و محافظت از سطح است، به زودی در کنفرانس برجسته مهندسی شیمی کانادا (CSCHE) شرکت کرده و آخرین دستاوردهای خود را در این حوزه عرضه می‌کند.

پروفسور توحید دیدار، محقق اصلی پروژه‌های توسعه فناوری نانوتکس فندایکس در دانشگاه مک مستر گزارشی از فناوری محافظتی این شرکت موسوم به Depelwrap ™ را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، دکتر راد مک لاچلان، همکار پسا دکترا در مک مستر که در حال کار بر روی پروژه‌های توسعه فندایکس است، در مورد مواد دفع‌کننده و کشتن پاتوژن‌ها صحبت خواهد کرد و جزئیات مربوط به دستاوردهای این شرکت را ارائه می‌دهد. فیلم RepelWrap ™ که حاوی نانوذرات فعال نوری است می‌تواند کاهش قابل توجهی در چسبندگی پاتوژن‌ها از طریق خاصیت دفع و کشتن آنها انجام دهد.

دکتر کارولین مایرز مدیرعامل شرکت فندایکس گفت: «ما بسیار خوش‌شانس هستیم که با چنین محققان با استعدادی در مک‌مستر همکاری می‌کنیم. ما با این دانشمندان برای پیشبرد فناوری نانو نوآورانه و جدید خود با تمرکز بر ایجاد فیلم و اسپری برای محافظت از سطوح لمسی بالا در برابر آلودگی همکاری می‌کنیم.»

شرکت فندایکس در کانادا مستقر است و با کاهش گسترش پاتوژن‌ها بر توسعه محصولات برای ایمن‌تر کردن زندگی مردم متمرکز است. این شرکت برای محافظت از سطوح در برابر آلودگی، در حال تولید محصولات فیلم و اسپری است. یکی از محصولات در حال توسعه این شرکت، DevelWrap ™ Film، یک فیلم پوشش سطح محافظ است که به‌دلیل خاصیت دفع آن، از چسبندگی پاتوژن‌ها جلوگیری می‌کند و انتقال آنها را بر روی سطوح مستعد آلودگی کاهش می‌دهد. این شرکت با استفاده از فناوری نانو با همکاری شرکای پیشرو در صنعت، از جمله دانشگاه مک مستر، فعالیت‌های تحقیق و توسعه را انجام می‌دهد. این شرکت دارای مجوز انحصاری در سراسر جهان برای فناوری و نمونه کارها IP خود از مک‌مستر است که شامل فرمولاسیون فناوری نانو به صورت فیلم و اسپری است.