توسعه فرمولاسیون مناسب برای روغن‌های صنعتی تقویت شده با گرافن

شرکت ماژلان اینترنشنال لوب اند کمیکال (Magellan International Lube & Chemical) به‌دنبال تولید روان‌کننده و رنگ‌های ضدخوردگی تقویت‌شده با فناوری‌ نانو است.

ماژلان یک شرکت آمریکایی بوده که محصولاتی را برای صنایع سنگین عرضه می‌کند. این شرکت در ارائه راه‌حل‌هایی به ناسا موفق بوده است و تاکنون محصولات مختلفی برای این آژانس ارائه کرده است.
تیم تحقیقاتی ماژلان سال‌ها پیش به گرافن علاقه‌مند شده‌ است و بیش از ۵ سال را صرف آزمایش و توسعه توانایی تقویت روان‌کننده‌های خود با مواد گرافنی کرده است. اولین پروژه این شرکت توسعه یک روغن مونتاژ تقویت شده با گرافن بود.
روغن‌های مونتاژ به طور معمول روغن‌های با ویسکوزیته بالا هستند که در هنگام راه‌اندازی برای محافظت از موتورها در برابر سایش استفاده می‌شوند. پس از سال‌ها تحقیق و توسعه، ماژلان موفق شد با استفاده از ترکیبی از مواد افزودنی و گرافن، یک روغن عالی ایجاد کند که فقط با یک قطره محافظت از یاتاقان تحت فشار شدید را انجام می‌دهد. فرآیند تولیدی که ماژلان طراحی کرده است ساده نیست، در یک محیط تولید از نوع آزمایشگاهی ساخته شده است و بنابراین هنوز گران است.
این شرکت پس از موفقیت خود با اولین محصول، شروع به توسعه محصولات بیشتر با گرافن کرده است. مرحله اول این است که آنچه را که از آن به‌عنوان «سوپر روغن» یاد می‌کند، یک روان‌کننده قابل اسپری با عملکرد افزایش یافته است، که می‌توان آن را روی هر سطحی اسپری کرد تا از آن در برابر خوردگی، آب شور و رطوبت محافظت کند.
ماژلان قبلاً چندین نوع گرافن را در روان‌کننده‌های اسپری با کارایی بالا موجود مخلوط کرد و آن را در چندین محیط آزمایش کرد تا ببیند که چگونه زنگ‌زدگی و خوردگی را کنترل می‌کند. چندین آزمایش با مواد مختلف انجام شد، در حال حاضر این شرکت توانسته است مسیری موفق برای تکمیل این پروژه پیدا کند.
که کار با گرافن ساده نیست و این شرکت باید برای آزمایش بسیاری از انواع گرافن آماده شود و فرآیندهای مختلفی را امتحان کرده تا فرمولاسیون مناسب را پیدا کند.