تولیدکننده نوشت‌افزار پنتر: استقبال از محصولات نانویی بی‌نظیر بوده است

معاون اجرایی شرکت عالی تحریر پارسیان که محصولات نوشت‌افزار با برند «پنتر» در ایران تولید می‌کند از استقبال بی‌نظیر از محصولات آنتی‌باکتریال نانویی خبر داد.

دکتر مرضیه خلیل‌زاده می‌گوید: «امسال علاوه‌بر نوشت‌افزار نانویی، محصولات دیگری نظیر مستربچ‌های آنتی‌باکتریال و کلوئید نقره را در نمایشگاه عرضه می‌کنیم. تا سال قبل، نانومواد مورد نیاز برای محصولات‌مان را خریداری می‌کردیم اما امسال اقدام به تولید نانومواد کرده‌ایم و برای ۹ مستربچ و کلوئید نقره تاییدیه گرفته‌ایم. این نانومواد برای تولید نوشت‌افزار آنتی‌باکتریال مورد استفاده قرار می‌گیرد.»

وی می‌افزاید: «با توسعه محصولات نانویی، با تقاضای زیادی از سوی بازار مواجه شدیم و تماس‌های زیادی برای این نوع محصولات داشته‌ایم. چندی پیش نیز در نمایشگاه پلیمر و کامپوزیت شرکت داشتیم که در آنجا نیز تقاضای زیادی برای محصولات نانویی ما وجود داشت. یکی از راهبردها شرکت عالی تحریر پارسیان توسعه کسب و کار و حمایت از استارت‌آپ‌ها است. در حال حاضر یک استارت‌آپ را در نمایشگاه داریم و از تیم‌های نوآور در این حوزه حمایت می‌کنیم.»

وی فضای نمایشگاه را بسیار خوب توصیف کرد و تنوع تیم‌ها و شرکت‌های حاضر در نمایشگاه را نسبت به سال گذشته بهتر خواند و اظهار امیدواری کرد که هر سال این بهبود تداوم داشته باشد.

به‌کارگیری فناوری‌ نانو در تولید نوشت‌افزارهایی برای استفاده در محیط‌های اداری، مصارف دانش‌آموزی و کودکان و همچنین برای استفاده در مراکز درمانی و بیمارستان‌‌ها اهمیت بسزایی دارد و می‌‌تواند به‌عنوان کالایی سلامت محور در ارتقا سطح بهداشت فردی و عمومی ایفای نقش نماید. این محصولات علاوه بر عرضه در سطح ملی، مورد استقبال دست‌اندرکاران صنعت نوشت‌افزار در سطح بین‌المللی قرار گرفته است و تلاش بسیاری از شرکت‌های خارجی برای تولید این محصولات پس از ثبت این اختراع توسط مهرداد عالی‌پور هریسی و تولید انواع خودکار، پاک‌کن و برخی اقلام دیگر نوشت افزار آنتی‌باکتریال با برند پنتر، مؤید اهمیت این نوآوری دانش‌بنیان، نانوفناور و سلامت محور است.