شرکت‌های نانویی همواره نیازمند حمایت ستاد فناوری نانو هستند

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان نانویی گفت: شرکت‌های نانویی همواره نیازمند حمایت‌های ستاد هستند، در مقابل نیز ما آماده ارایه تجربیات خود در جهت رفع مشکلات این حوزه هستیم.

به گزارش ستاد فناوری نانو و میکرو رحیم حجتی مدیرعامل شرکت فناوران هوشمند نساج و رییس هیات‌مدیره شرکت نانو پوشاک کاسپر در چهاردهمین نمایشگاه فناوری نانو افزود: شرکت ما در چهارده دوره برگزاری نمایشگاه نانو و جشنواره‌ها همواره حضور داشته است.

وی بیان کرد: فعالیت شرکت ما هوشمندسازی منسوجات است به این صورت که به منسوجات داده ارائه می‌شود تا آن را پردازش کند و پاسخ دهد.

وی ادامه داد: لباس تب نوزاد که مختص نوزادان تا ۱۸ ماه است، دمای بدن نوزاد را در شرایط عادی و تب نشان می‌دهد که مورد استقبال کشورهای همسایه قرار گرفته است.

حجتی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد محصولات هوشمند ما صادراتی است و کمتر نیاز داخل را مرتفع کرده‌ایم اظهار داشت: با توجه به اینکه سرمایه ما محدود است، ترجیح می‌دهیم که فقط صادرات محور باشیم.

وی با اشاره به تنوع سبد محصولات شرکت که شامل جوراب آنتی‌باکتریال،حوله‌های سوپر جاذب، پیشبند چربی گریز و لباس‌های کند سوز افزود: همه محصولات شرکت تاییدیه نانو دریافت کرده و نیز تجاری‌سازی شده‌اند،شرکت ما ۴ محصول گرید یک دارد که برای تجاری‌سازی آنها نیاز به کمک هم ستاد فناوری نانو و صندوق نوآوری و شکوفایی داریم.

حجتی با بیان اینکه محصولات شرکت صادر می‌شود گفت: عمان، قطر، عراق، کویت و آذربایجان کشورهایی هستند که محصولات ما صادر می‌شود.

این فناور با اشاره به حضور شرکت‌های نساجی نانو یادآور شد: امسال به‌دلیل در پیش بودن برگزاری نمایشگاه نساجی شاهد تعداد کمتری شرکت نانویی فعال در حوزه نساجی بودیم، متاسفانه در زمینه حمایت‌ها از شرکت‌ها این حوزه مشکلاتی  وجود دارد، ما آماده‌ایم تجربیات خودمان را در اختیار ستاد قرار دهیم و مشکلات را با کمک هم مرتفع کنیم.

چهاردهمین نمایشگاه فناوری نانو از ۱۳تا ۱۶ آبان در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران در دو سالن خلیج فارس و ملل در حال برگزاری است.