استفاده از فناوری گرافن در نمایشگرهای شرکت MSI

شرکت ام‌اس‌آی از نمایشگرهای جدید ویژه بازی رونمایی کرد، نمایشگرهایی که در آن از نقاط کوانتومی استفاده شده است. این نمایشگرهای OLED حاوی نقاط کوانتومی از فناوری پخش گرمای گرافنی نیز برخوردار هستند.

MSI، تولیدکننده پیشرو در سخت‌افزار بازی، اعلام کرده است که در حال افزایش دامنه تولید محصولات نمایشگر OLED حاوی نقاط کوانتومی است. این شرکت اعلام کرد که مانیتورهای جدید آنها از فناوری مدیریت گرما با کمک هدایت حرارتی گرافن استفاده می‌کنند.

همه مدل‌ها به جدیدترین نسل پانل‌های QD مجهز خواهند بود و در هر دو مدل منحنی و مسطح این فناوری در دسترس خواهد بود. از جمله دیگر مزیت‌های این فناوری می‌توان به حذف فن از سیستم اشاره کرد که این کار با استفاده از سامانه پخش گرمای گرافنی امکان‌پذیر شده است.

این شرکت پیش از این، از گرافن در کارت‌های گرافیکی خود استفاده کرده بود. گرافن موجب افزایش دوام و بهبود انتقال گرما در کارت‌های گرافیکی این شرکت شده است. گرافن از فولاد سبک‌تر، نازک‌تر و مستحکم‌تر است و هدایت گرمایی آن بسیار جالب توجه بوده و در عین حال به اندازه کافی انعطاف‌پذیر است که به اشکال مختلف تبدیل می‌شود و می‌توان با آن انواع مختلف قطعات الکترونیکی را تولید کرد. کارت‌های گرافیکی سری RTX ۳۰۰۰ مانندRTX ۳۰۸۰ GAMING TRIO، با نصب سه اتصال برق ۸ پین به جای دو مورد برای خروجی برق ثابت می‌توان به عملکرد مورد نظر رسید. این اتصالات می‌توانند توان لازم برای کارکرد دستگاه را تامین کنند. به‌طور کلی، MSI نیازمند انتقال حرارت بالا و دوام طولانی‌مدت بوده که درصورت تحقق این ویژگی‌ها می‌توان عملکرد بالا را از این قطعات انتظار داشت. برای استفاده از قطعات گرافنی، این شرکت صفحه پشتی را که به‌طور سنتی از پلاستیک ساخته می‌شود با گرافن جایگزین کرده است که این موضوع عملکرد اتلاف حرارت بیشتر را به ارمغان آورده و استحکام را نیز افزایش داده است و همچین وزن کل کارت گرافیکی را نیز کم کرده است. کامپوزیت گرافنی مورد استفاده در این قطعات وزن کمتری نسبت به پلاستیک دارد.