عرضه تجاری «سوپر گرافن هولی» با خواص جالب توجه

شرکت نانوگرافی (Nanografi) شکل جدیدی از گرافن را ارائه کرده که به آن Holey Super Graphene گفته می‌شود. این ساختار دارای حفره‌هایی است که آن برای استفاده در حوزه‌های مختلف مناسب کرده است.

سوپر گرافن هولی که اغلب در جامعه دانشگاهی از آن به‌عنوان گرافن حفره‌ای (hG) یاد می‌شود، برای پاسخگویی به الزامات بخش‌های با فناوری پیشرفته ساخته شده است و نویدبخش تسریع پیشرفت‌ها در صنعت است. توزیع اولیه این محصول توسط نانوگرافی در اکتبر ۲۰۲۳ آغاز شده و استفاده از آن حوزه‌های مختلف شروع شده است.

سوپر گرافن هولی که با ساختار منحصر به فرد گرافن دارای سوراخ مشخص می‌شود، ویژگی‌های ذاتی گرافن را با قابلیت‌های اضافی دیگر ترکیب می‌کند. علاوه بر ویژگی‌های شناخته شده گرافن، این ماده دارای ویژگی‌های استثنایی از جمله رسانایی فوق‌العاده بالا، سطح وسیع و بهبود عملکرد الکتروشیمیایی است.

چه چیزی سوپر گرافن هولی را منحصر به‌فرد می‌کند؟ خواص قابل توجه آن از جمله موارد ذیل موجب شده تا این ماده از نظر کاربرد صنعتی مناسب باشد:

رسانایی فوق‌العاده بالا (تا ۱۶۵۰۰ μS/cm)

مساحت سطحی بالا

عملکرد الکتروشیمیایی عالی

اندازه منافذ (بیش از ۵۰ نانومتر)

کاربردهای سوپر گرافن هولی چگونه دنیای ما را شکل می‌دهند؟

سوپر گرافن هولی به‌دلیل خواص منحصر به فرد خود، دارای مزایا و کاربردهای فراوانی است. رسانایی فوق‌العاده بالای آن به طور قابل توجهی دستگاه‌های الکترونیکی را بهبود می‌بخشد و امکان انتقال سریع‌تر داده‌ها را فراهم می‌کند. سطح وسیع این ماده، مکان‌های فعال متعددی را فراهم می‌کند و عملکرد ابرخازن‌ها، کاتالیزورها و سیستم‌های ذخیره‌سازی گاز را افزایش می‌دهد. این ویژگی همچنین به عملکرد استثنایی الکتروشیمیایی آن کمک می‌کند و امکان شارژ و تخلیه سریع در دستگاه‌های ذخیره انرژی و حسگرهای الکتروشیمیایی حساس‌تر را فراهم می‌کند. ساختار سوراخ‌دار سوپر گرافن هولی آن را در زمینه‌هایی مانند تحقیقات ژنتیکی، تشخیص پزشکی، توسعه دارو، بیوتکنولوژی و نظارت بر محیط زیست بسیار امیدوارکننده می‌کند. این نقش حیاتی در شناسایی بیماری‌های ژنتیکی، توسعه درمان‌های شخصی و تسریع در توسعه دارو مهم خواهد بود. علاوه بر این، رسانایی و تطبیق‌پذیری بالا از طریق بهبود فرآیندهای تخلیه شارژ و افزایش طول عمر باتری‌ها و ابرخازن‌ها، به ذخیره انرژی کمک می‌کند. طیف گسترده‌ای از کاربردهای آن به دستگاه‌های الکترونیکی، سلول‌های سوختی، حسگرهای گاز، تصفیه آب، ذخیره‌سازی هیدروژن و تحقیقات بیولوژیکی گسترش می‌یابد.