کتاب «واژگان فناوری‌نانو» منتشر شد

کتاب «واژگان فناوری‌نانو» منتشر شد

کتاب تصویری و تشریحی واژگان نانو به قلم علی فعال پارسا توسط نشر پرساووش منتشر و به بازار عرضه شد.

حدود دو دهه از ورود فناوری نانو به ساختار آموزشی و پژوهشی کشور می‌گذرد و در این مدت کشور به جایگاه قابل قبولی در زمینه انتشار مقالات علمی و ارائه محصولات نانویی مختلف دست پیدا کرده است. یکی از فضاهایی که نیاز به تمرکز بیشتر در آن وجود دارد، بومی‌سازی اصطلاحات و واژگان نانویی است.

به همین دلیل از سال ۱۳۹۷ کار تدوین کتابی تحت عنوان “واژگان فناوری نانو” در دستور کار قرار گرفت. نویسنده که از سال ۱۳۸۴ در حوزۀ فناوری نانو به فعالیت در زمینه‌های تحقیق، ترجمه و تألیف مشغول بوده است، این بار به سراغ واژگان فناوری نانو رفته که ماحصل آن کتابی است که در آذر ماه ۱۴۰۲ به وسیله نشر پرساووش منتشر و راهی بازار شد.

صاحب اثر، در روند تولید این کتاب، اقدام به تحقیق، ترجمه، تألیف و گردآوری واژگان از بسیاری از شاخه‌های علمی مرتبط با فناوری نانو از جمله واژگان فیزیک، شیمی، مواد، پزشکی، داروسازی، و زمین‌شناسی کرده است.

این کتاب به نهادینه‌سازی اصطلاحات و واژگان فناوری نانو به زبان فارسی کمک می‌کند. چنین رویکردهایی با توجه به پیشرفت روزافزون این فناوری و گسترش دایره واژگان و اصطلاحات علمی در چارچوب فناوری نانو ضروری است.

مشخصات کتاب:

  • واژگان فناوری نانو
  • علی فعال پارسا
  • ۲۴۳ صفحه
  • نشر پرساووش – آذر۱۴۰۲
  • دو میلیون نهصد هزار ریال