راه‌اندازی خط تولیدی برای تولید گرافن از گاز طبیعی

راه‌اندازی خط تولیدی برای تولید گرافن از گاز طبیعی

گروه تولید گرافن (Graphene Manufacturing Group) از تزریق گاز طبیعی به کارخانه تولید گرافن در تأسیسات تولیدی در ریچلندز، استرالیا خبر داد.

این کارخانه مبتنی بر فناوری پلاسما گروه تولید گرافن است، این شرکت با استفاده از تجهیزات فعلی موجود در این کارخانه، در طول پنج سال گذشته، گرافن تولید کرده است. با راه‌اندازی بخش جدیدی در کارخانه، این شرکت امکان نصب تجهیزات بیشتر برای تولید گرافن را خواهد داشت.

گروه تولید گرافن انتظار دارد که بتواند حداقل ۲۰ واحد تولید گرافن دیگر را در مرکز تولید ریچلندز نصب و راه‌اندازی نماید.

فناوری مبتنی بر فناوری پلاسما این شرکت، گاز طبیعی را به گاز گرافن و هیدروژن تبدیل می‌نماید. این کار با استفاده از سامانه‌های خودکار انجام شده و کیفیت گرافن تولید شده از تکرار‌پذیری قابل توجهی برخوردار است. همچنین زمان تولید نیز کوتاه است.

این شرکت در طول ۵ سال گذشته گرافن برای استفاده در حوزه‌های مختلف نظیر باتری یون آلومینیوم گرافن تولید کرده است. هزینه نهایی زیرساخت‌های مورد استفاده در این کارخانه تقریباً ۲٫۹ میلیون دلار استرالیا است.

کریگ نیکول مدیر عامل این شرکت می‌گوید: «ما بسیار هیجان زده هستیم که این کارخانه جدید تولید گرافن را راه‌اندازی کرده‌ایم، این اتفاق یک نقطه عطف مهم برای گروه تولید گرافن است. از فناوری پیشرفته پلاسما در این خط تولید استفاده می‌شود که منجر به تولید محصولات با کیفیت‌تر می‌شود.»

سال گذشته گروه تولید گرافن مجوزهای نظارتی و شورای محلی برای تولید باتری حاوی گرافن در مقیاس تجاری در سایت ریچلندز در بریزبن استرالیا را دریافت کرد.

یکی از مزیت‌های گروه تولید گرافن این است که فرآیند گروه تولید گرافن برای تهیه پودر گرافن از گاز است در حالی رقبا این شرکت از مواد دیگری برای تولید گرافن استفاده می‌کنند. این کار باعث کاهش هزینه‌های این شرکت می‌شود.