هم‌افزایی برای انتقال سریع فناوری نانوذرات لیپیدی به شرکت‌های مختلف

هم‌افزایی برای انتقال سریع فناوری نانوذرات لیپیدی به شرکت‌های مختلف

دو شرکت اکیوتاس تراپیوتیکس (Acuitas Therapeutics) و رسیبیوفارم (Recibiopharm) قراردادی برای انتقال سریع فناوری با یکدیگر امضاء کردند. هدف از این قرارداد، انتقال فناوری در حوزه نانوذرات لیپیدی و پیاده‌سازی شرایط خوب تولید (Good Manufacturing Practices) است.

فناوری اختصاصی نانوذرات لیپیدی اکیوتاس تراپیوتیکس در واکسن‌های متعددی برای توسعه بالینی استفاده می‌شود. رسیبیوفارم برای اولین بار در ماه مه سال ۲۰۲۲ با اکیوتاس تراپیوتیکس وارد همکاری شد و از آن زمان فرمولاسیون LNP متعدد اکیوتاس را برای آزمایشات بالینی در سراسر جهان منتقل کرده است. در حالی که رسیبیوفارم در ابتدا، کار خود را با اکیوتاس تراپیوتیکس برای حمایت از فعالیت‌های بالینی آغاز کرد، اما زیرساخت‌ها و سیستم‌های با کیفیت رسیبیوفارم از نظر تجاری برای پیشرفت سریع و انعطاف‌پذیر این فناوری آماده است.

ناتانیل یونس از مدیران شرکت رسیبیوفارم می‌گوید: «این همکاری مشترک به تعدادی از مشتریان و شرکاء اکیوتاس تراپیوتیکس کمک کرده تا به سرعت انتقال فناوری را انجام داده تا این فناوری را از مقیاس آزمایشگاهی به بخش درمانی و کلینیک‌ها ببرد. ما مشتاقانه منتظر ادامه کار خود هستیم.»

کریس باربوسا از مدیران شرکت اکیوتاس تراپیوتیکس می‌گوید: «در اکیوتاس تراپیوتیکس، ما متعهد به تعالی و بهبود استاندارد برای کنترل کیفیت برای فناوری تحویل اختصاصی خود هستیم و تیم رسیبیوفارم در بخش نانوذرات لیپیدی برای رسیدن به این هدف، به ما کمک می‌کند.»

این پروژه با اکیوتاس تراپیوتیکس در مرکز تعالی رسیبیوفارم در آمریکا برای اسیدهای نوکلئیک انجام می‌شود. این مرکز ۸۰،۰۰۰ فوت مربع در واترت تاون، ماساچوست ، ۱۰،۰۰۰ فوت مربع آزمایشگاه‌های توسعه فرآیند، ۵،۰۰۰ فوت مربع آزمایشگاه‌های تحلیلی و ۱۳ سوئیت تولید دارد.

رسیبیوفارم یک شرکت توسعه دهنده دارو بوده که بیش از ۹ هزار کارمند دارد. این شرکت دارای چند صد محصول دارویی مختلف است.