فراخوان حمایت از طرح‌های فناورانه در حوزه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات

فراخوان حمایت از طرح‌های فناورانه در حوزه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات

معاونت علمی، فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی، با همراهی ستاد ویژه توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری در دی ۱۴۰۲، اقدام به جذب طرح‌های فناورانه در حوزه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات نموده است.

همزمان با نخستین روز نمایشگاه بین‌المللی تلکام، مراسم رونمایی از فراخوان «حمایت از طرح‌های فناورانه در حوزه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات» برگزار شد. این مراسم با حضور جناب آقای دکتر دهقانی فیروزآبادی معاون محترم علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، سرکار خانم دکتر حق‌جوی جوانمرد رئیس محترم مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی، جناب آقای دکتر شاه‌منصوری رئیس محترم مرکز تحقیق و توسعه همراه اول و جناب آقای دکتر کرباسی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات برگزار شد.

این فراخوان با رویکرد حمایت از پژوهشگران، دانشجویان، اساتید و فناروان فعال در حوزه فناوری‌‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات، یکی از کلیدی‌ترین و آینده‌سازترین فناوری‌های قرن حاضر، برگزار شده است. توسعه فناوری در هر کدام از محورهای ذکر شده، نیازمند حمایت مادی و معنوی دارد؛ در همین راستا برنامه نوآفرین با هدف تعیین نقشه راه فناوران و اعطای حمایت‌های بلاعوض به محققین و دانشگاهیان شکل گرفته است.

لازم به ذکر است که صندوق نوآوری و شکوفایی و ستاد ویژه توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات هر کدام تا سقف ۵ میلیارد ریال حمایت مالی بلاعوض برای توسعه ایده‌های فناورانه ارائه می‌دهند.

جهت تکمیل پرسشنامه و ثبت ایده خود ابتدا در سایت نوآفرین عضو شده و پس از ورود به صفحه فراخوان، با کلیک بر دکمه تکمیل پرسشنامه وارد صفحه پرسشنامه شوید و اطلاعات مربوط به ایده فناورانه خود را درج نمایید.

شایان توضیح است که به منظور کمک به توسعه فناوری‌های نوظهور و بهره‌برداری از نتایج آن، از تمامی ایده‌های حوزه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات بالاخص حوزه‌های زیر استقبال می‌شود.

محورهای فراخوان:

فناوری‌های نوظهور در ارتباطات نسل ۵ و ۶

(لایه‌های هسته، انتقال و دسترسی)

اینترنت اشیا، اتصال‌پذیری و هوشمندسازی

توسعه راهکارهای هوشمند در تلکام

ارتباطات و فناوری‌های ماهواره‌ای

مخابرات نوری و کوآنتومی

امنیت سایبری

علاقمندان برای شرکت در این فراخوان کافی است که ابتدا در سایت نوآفرین ثبت‌نام کرده و با ورود به صفحه فراخوان و کلیک بر روی گزینه تکمیل پرسشنامه در همین صفحه، اطلاعات مورد نیاز را در پرسشنامه، وارد کنند. طرح‌های ارسالی مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت تأیید اولیه، جلسه ارزیابی تخصصی طرح با حضور داوران و مسئول ستاد مربوطه برگزار خواهد شد.

این فراخوان در دو مرحله غربالگری (ارزیابی اولیه) و داوری کامل برگزار خواهد شد.

در صورت تأیید طرح در جلسه ارزیابی و بر اساس نتیجه جلسه، میزان حمایت از طرح مشخص خواهد شد.

گفتنی است ثبت طرح به منزله پذیرش طرح و ورود به جلسه ارزیابی نخواهد بود.

فرم‌های پروپوزال اولیه که از طریق پست الکترونیک و سایر روش‌ها ارسال شوند، مورد بررسی قرار نخواهند گرفت.

***طرح‌های برتر این فراخوان توسط مرکز تحقیق و توسعه همراه اول حمایت خواهند شد***

**تبصره ۱: موضوعات صرفا پژوهشی، اعم از پایان‌نامه یا مقاله به تنهایی مورد پذیرش نیست و بایستی یک کاربرد صنعتی با مشتری بالقوه یا به صورت کلی مسیر تجاری‌سازی محتمل برای ایده ارائه شده موجود باشد.

**تبصره ۲: وجود نمونه آزمایشگاهی و یا اثبات عملکرد مفهوم ایده توسط فناور برای دریافت حمایت الزامی است.

تاریخ فراخوان:

این فراخوان تا ۲ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ ادامه دارد.