بهره‌مندی اعضای هیئت علمی و دانشجویان از اعتبارات ویژه شبکه آزمایشگاهی

بهره‌مندی اعضای هیئت علمی و دانشجویان از اعتبارات ویژه شبکه آزمایشگاهی

میزان و نحوه بهره‌مندی اعضای هیئت علمی و دانشجویان از اعتبارات ویژه اختصاصی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی در زمستان جاری مشخص شد.

رضا اسدی فرد، معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی با اشاره به تصویب تسهیلات ویژه معاونت برای شبکه آزمایشگاهی عنوان کرد: اعتبار زمستان به میزان ۳۰ میلیون ریال با پوشش ۵۰ درصد برای چهار هزار نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و شش هزار نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی توسط معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری تصویب شد.

رییس شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی افزود: برای دریافت اعتبارات زمستان ۱۴۰۲، کسانی در اولویت هستند که در سال جاری نتوانسته‌اند از اعتبارات باشگاه مشتریان استفاده کنند.

وی با اشاره به این‌که از بودجه مصوب سال جاری شبکه آزمایشگاهی، تاکنون قریب به ۱۳۰ میلیارد ریال از این اعتبارات در فصول تابستان و پاییز توسط دانشجویان و اساتید استفاده شده و پیش بینی می‌شود حداقل ۳۰ میلیارد ریال دیگر از اعتبارات فعال شده، استفاده شود.

به گفته اسدی فرد، ارایه اعتبارات فصل زمستان در دو مرحله انجام می‌شود؛ در مرحله اول، ظرفیت اصلی طرح‌های اعتباری برای آن دسته از اعضای هیئت علمی و دانشجویانی فعال خواهد شد که در سال جاری ، هیچ اعتبار و طرح اعتباری را انتخاب نکرده‌اند. در مرحله دوم، سایر پژوهشگران می‌توانند به صورت عام و با ظرفیتی محدود از اعتبارات فصل زمستان استفاده کنند.

وی افزود: «شبکه آزمایشگاهی با ارائه این اعتبارات در دو مرحله سعی می‌کند، زمینه را برای استفاده بهینه از اعتبارات فراهم کند تا پژوهشگران بیشتری بتوانند از اعتبارات باشگاه مشتریان برای دستیابی به اهداف پژوهشی خود بهره‌مند شوند».

رییس شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی با بیان این‌که اعتبارات شبکه آزمایشگاهی در سرفصل‌های مختلفی از جمله پژوهش‌‌های دانشگاهی، طرح‌های تحقیق و توسعه، محصولات دانش‌بنیان و طرح‌های اولویت‌دار ستادهای توسعه فناوری معاونت علمی، مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزود: بخش عمده بودجه اعتبارات شبکه در برنامه مصوب سال جاری به طرح‌های ویژه ستادهای فناوری و سایر طرح‌های موضوعی معاونت اختصاص یافته بود. همچنین اخیرا اعتبار حمایتی ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا، به میزان ۷۰ درصد هزینه‌های خدمات آزمایشگاهی و تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال مصوب شد که از مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی با وضعیت عضویت فعال به بالا، قابل دریافت است.