قراردادی برای توزیع نانوداروی ضدسرطان در چین و بخش‌هایی از آسیا

قراردادی برای توزیع نانوداروی ضدسرطان در چین و بخش‌هایی از آسیا

شرکت لیانبیو (Lianbio) برای توزیع نانوداروی NBTXR3 در چین و دیگر بازارهای آسیا قرارداد امضاء کرده است.

براساس این قرارداد، لیانبیو توسعه و تجاری سازی NBTXR3 را در چین، کره جنوبی، سنگاپور و تایلند به عهده می گیرد. NBTXR3 یک تقویت‌کننده درمان سرطان است که از نانوذرات اکسید هافنیوم تشکیل شده‌است. این ترکیب یک‌بار به‌صورت داخل توموری تزریق شده و با پرتودرمانی فعال می‌شود. NBTXR3 دارویی مرکب از نانوذرات بلوری است که برای افزایش کارایی پرتودرمانی ساخته شده‌است. این نانودارو قبل از تابش پرتو به بیمار به‌صورت وریدی تزریق می‌شود.

شرکت نانوبیوتیکس (Nanobiotix)توسعه دهنده این نانودارو، امتیاز توزیع این دارو را به شرکت جنسن فارماکیوتیکال (Janssen Pharmaceutical) داده است و لیانبیو امتیاز توسعه و توزیع در بازار چین و بخشی از آسیا را از شرکت جنسن دریافت کرده است.

کنستانتین پوکلوف، رئیس هیئت مدیره لیانبیو گفت: «NBTXR3 پتانسیل بهبود را در برخی تومورهای جامد نشان داده است. ما معتقدیم که این معامله بر اساس اعتقاد راسخ لیانبیو به NBTXR3 برای موفقیت در بازار آسیا انجام شده است.»

لورن لوی، از مدیران شرکت نانوبیونیکس می‌گوید: «لیانبیو به عنوان شریک مهم در آزمایش‌های بالینی  NBTXR3 برای سرطان سر و گردن با ما همکاری کرده است. ما مشتاقانه منتظر ادامه پیشرفت بالینی NBTXR3 در آسیا و ارائه گزینه‌های جدید درمانی برای افراد نیازمند در سراسر جهان هستیم.»

NBTXR3 در هر تومور جامدی که می‌تواند با رادیوتراپی و در هر ترکیب درمانی، به ویژه مهار کننده های بازرسی ایمنی درمان شود، استفاده ‌می‌شود. بیشتر سرطان‌های سر و گردن از اپیتلیوم مخاطی در حفره دهان، حلق و حنجره گرفته می‌شوند. در مجموع آن‌ها به‌عنوان سرطان سر و گردن (HNSCC) شناخته می‌شوند. جراحی و رادیوتراپی گزینه‌های درمانی پایه برای اکثر بیماران HNSCC مرحله اولیه در نظر گرفته می‌شوند، اما این درمان‌ها با عوارض قابل توجهی همراه است. نانوذراتNBTXR3، که توسط شرکت نانوبیوتیکس ساخته شده برای مقابله با تومورهای جامد سرطان سر و گردن طراحی شده است. نتیجه کارآزمایی‌های بالینی نشان می‌دهد هنگامی‌که در رادیوتراپی از NBTXR3استفاده می‌شود، در کشتن سلول‌های سرطانی و در کنترل رشد تومور مؤثرتر است. علاوه‌بر این، فراتر از اثرات NBTXR3 به‌عنوان عامل واحد، مطالعات نشان داده اند که اثر ضد توموری درمان شیمی درمانی مبتنی بر سیس پلاتین هنگام ترکیب با NBTXR3 بهبود یافته است.