پیش‌سفارش باتری‌های لیتیمی تقویت شده با گرافن آغاز شد

پیش‌سفارش باتری‌های لیتیمی تقویت شده با گرافن آغاز شد

شرکت تولیدکننده باتری لیتیم یون تقویت شده با گرافن، با تکمیل کارخانه خود در کالیفرنیا، پیش‌سفارش محصولات خود را آغاز کرد.

شرکت نانوتک انرژی (Nanotech Energy) اعلام کرد که باتری‌های گرافنی این شرکت به صورت پیش‌سفارش در دسترس هستند. این شرکت قرار است باتری‌های نانویی خود را از طریق شریک تجاری‌اش، یعنی شرکت ولتاپلکس (Voltaplex)، به صورت پیش‌سفارش، ثبت سفارش کند.

در این باتری‌های نانویی، الکترولیت و الکترودهای اختصاصی نانوتک انرژی به  همراه جمع کننده‌های پلیمری شرکت Soteria Metallize در یک محصول قرارداده شده تا پیشرفت عمده ای در فناوری باتری ایجاد کنند. نتیجه کار، یک باتری لیتیوم یون غیر قابل اشتعال است که صد در صد آن در آمریکا تولید می‌شود. این باتری‌ها از توان و انعطاف پذیری بالایی برخوردار بوده و آزمایش‌های متعددی را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

باتری‌هایی که در وب سایت ولتاپلکس موجود است، برای دوچرخه‌های برقی، روباتیک، برنامه‌های پزشکی و نظامی مناسب است. آنها به طور انحصاری در کارخانه تولیدی جدید نانوتک انرژی در چیکو کالیفرنیا ساخته می‌شود.

کولار کرتیس مدیر ارشد فروش و بازاریابی نانوتک انرژی می‌گوید: « در سال ۲۰۲۳، ما در مورد تأثیر مخرب آتش سوزی های عظیم ناشی از باتری های ارزان و خطرناک، از بین بردن ساختمان‌های اداری و مسکونی خبرهای متعددی خواندیم. به نظرم دیگر کافی است.»

برایان مورین ، مدیرعامل ولتاپلکس می‌گوید: «این برای ما یک امتیاز محسوب می‌شود که با تیم مستعد نانوتک انرژی همکاری می‌کنیم تا به توسعه این سلول باتری پیشگام کمک کنیم. آنچه مانند فیوز داخل باتری کار می کند، شکل منحصر به فرد از محافظت در یک باتری را فراهم می‌نماید که می تواند بدون اشتعال عملکرد فوق العاده ای داشته باشد. بیش از ۱۰۰ شرکت قبلاً سلول را از قبل سفارش داده اند، ما مشتاقانه منتظر همکاری با صنعت برای اجرای این سطح جدید از حمایت هستیم.»

در اوایل ماه جاری، نانوتک انرژی اعلام کرد که سلول‌های باتری مبتنی بر گرافن در اوایل سال ۲۰۲۴ در تسهیلات جدید ۱۵۰ مگاواتی Chico  به تولید کامل می‌رسند.