ثبت‌نام آزمون توانمندی تدریس نانو آغاز شد

ثبت‌نام آزمون توانمندی تدریس نانو آغاز شد

به منظور تقویت شبکه مدرسان فناوری نانو، ثبت‌نام بیستمین آزمون توانمندی تدریس نانو آغاز شده است. این آزمون در بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.

شبکه مدرسان نانو به عنوان یکی از بخش‌های بنیاد آموزش فناوری نانو، با هدف شناسایی و رشد افراد متخصص و توانمند در دو حوزه فناوری نانو و تدریس و تسهیل شرایط فعالیت این افراد، از سال ۱۳۹۰ شکل گرفت. رویکرد شبکه ایجاد بستری برای آموزش و ترویج علم و فناوری نانو در ایران توسط اعضای شبکه است. افرادی که گواهی توانمندی تدریس نانو را از بنیاد آموزش فناوری نانو دریافت کرده‌اند، به عنوان مدرس نانو، به عضویت شبکه درمی‌آیند.

گواهی توانمندی تدریس نانو طی آزمون‌ها و ارزیابی‌های مشخص، به افراد توانمند و علاقه‌مند اعطا می‌شود و داوطلبان در صورت کسب حدنصاب‎های لازم، می‌توانند گواهی توانمندی تدریس را در سه تراز الف، ب یا ج و در دو زمینه (دانش‌آموزی) و/یا (دانشجویی و صنعتی) دریافت کنند.

مرحله اول بیستمنین آزمون توانمندی تدریس به صورت برخط در تاریخ ۱۴ بهمن ماه برگزار خواهد شد. داوطلبانی که حدنصاب لازم را کسب کنند، وارد مرحله دوم که به صورت مصاحبه شفاهی است، خواهند شد. هزینه شرکت در آزمون ۱۰۰ هزار تومان و مهلت ثبت‌نام تا روز جمعه ۱۳ بهمن ماه ۱۴۰۲ خواهد بود.

گفتنی است اعتبار گواهی تدریس از زمان صدور آن دو سال است که در صورت فعالیت مدرسان مطابق با آیین‌نامه شبکه مدرسان، قابل تمدید است.

کلیه علاقه‌مندان از رشته‌ها، گرایش‌ها و مقاطع تحصیلی مختلف می‌توانند در این آزمون ثبت‌نام و شرکت کنند. افرادی که موفق به کسب گواهی توانمندی تدریس نانو می‌شوند، می‌توانند در تعامل با نهادهای ترویجی در دو بخش دانش‌آموزی و دانشجویی، به تدریس در رویدادهای آموزشی – ترویجی اقدام کنند.

منابع آزمون مرحله اول، ۶۰ مقاله از مجموعه مقالات وبگاه آموزش فناوری نانو در خصوص «مفاهیم پایه و نانوساختارها»، «روش‌های ساخت و سنتز نانوساختارها» و «روش‌ها و تجهیزات شناسایی و آنالیز» به همراه کتاب محصولات نانوی ساخت ایران خواهد بود.

در صورت بروز سوال یا ابهام، ارتباط با دبیرخانه شبکه مدرسان فناوری نانو از طرق زیر امکان‌پذیر خواهد بود:

برقراری تماس یا ارسال پیام به شماره همراه ۰۹۰۲۵۵۵۵۴۳۸