دریافت سرمایه از مشتری برای افزایش ظرفیت خط تولید نانوکامپوزیت

دریافت سرمایه از مشتری برای افزایش ظرفیت خط تولید نانوکامپوزیت

سروش نظرپور، مدیرعامل نانواکسپلور می‌گوید که این شرکت به تازگی ظرفیت تولید کامپوزیت‌های تقویت شده با گرافن خود را افزایش داده است. سرمایه لازم برای این افزایش ظرفیت، از یکی از مشتریان گرفته شده است، مشتری که به شدت به این نانوکامپوزیت‌ها نیاز دارد.

شرکت کانادایی نانواکسپلور (Nanoxplore) اعلام کرده است که ظرفیت تولید کارخانه خود را در ایالت کبک افزایش داده است. این افزایش ظرفیت تولید نانومواد، برای تأمین نیاز مشتریان موجود انجام شده است.

این افزایش ظرفیت، بخشی از برنامه راهبردی ۵ ساله نانواکسپلور بوده و در راستای تامین نیاز بازار قطعات خودرو است. با راه‌اندازی این خط تولید جدید، ۲ میلیون دلار به درآمدهای این شرکت در سال ۲۰۲۴ اضافه شده که این رقم برای سال ۲۰۲۵ می‌تواند بین ۸ تا ۱۰ میلیون دلار باشد.

علاوه بر این، بخش مهمی از هزینه‌های گسترش ظرفیت توسط یکی از مشتریان تامین می‌شود. این مشتری متعهد شده است تجهیزات اضافی مورد نیاز برای این برنامه توسعه‌ای را خریداری کند.

سروش نظرپور، مدیرعامل این شرکت می‌گوید: «تقاضا برای محصولات کامپوزیت تقویت‌شده با گرافن ما بسیار زیاد است، تا حدی که مشتریان برای دسترسی به حجم تولید بیشتر هزینه‌های سرمایه‌ای را تقبل می‌کنند. این گسترش ظرفیت اولین قدم برای افزایش قابلیت‌های تولید قطعات SMC با گرافن ما و گام بزرگی برای دستیابی به برنامه ۵ ساله در ارائه محصولات سبک وزن SMC است.»