همکاری بخش خصوصی برای تامین نیازهای وزارت دفاع آمریکا با کمک فناوری‌نانو

نوواسترا (Novusterra Inc)، برای کمک به تامین اهداف مورد نظر ارتش آمریکا، همکاری خود را با دانشگاه صنعتی تگزاس و کنای (Kenai) آغاز کرد. کنای یکی از پیمانکاران اصلی وزارت دفاع آمریکا است که در این پروژه با نوواسترا همکاری دارد تا از گرافن و نانومواد کربنی استفاده کنند.

در این همکاری مشترک طرفین به دنبال استفاده از فناوری پتنت شده نوواسترا هستند تا از آن برای ساخت نسل بعدی ادوات دفاعی استفاده شود. این پروژه به دنبال بهبود کیفیت زیرساخت‌های نیروی هوایی با کمک این نانوساختارها است.

مارک لاورگیتا، رئیس هیئت مدیره نوستررا اظهار داشت: «ما مفتخریم که در کنار شرکای خود در کنای و دانشگاه تگزاس خدمت می‌کنیم. در این همکاری به دنبال استفاده از نانومواد ارزان‌قیمت کربنی در برنامه‌های امنیت ملی هستیم. ما اطمینان داریم که این مشارکت، به بهبود زیرساخت‌های نیروی هوایی کمک می‌کند »

انتظار می‌رود این افزودنی باعث افزایش دوام و ماندگاری هواپیماها، جاده‌ها، ساختمان‌ها و سایر زیرساخت‌ها در بخش نیروی هوایی شود. نوواسترا یک شرکت خصوصی مستقر در فلوریدا است که متمرکز بر دستیابی و توسعه فناوری‌های خاص بازار برق، از جمله عناصر خاک‌های نادر، امکانات و فناوری‌های پردازش و همچنین فناوری‌های ذخیره انرژی است. نوواسترا در توسعه و تجاری سازی فناوری ثبت شده برای تولید نانوساختارهای کربنی با هزینه کم و با کیفیت بالا و همچنین تولید گرافن برای استفاده در زیرساخت‌های پایدار، ذخیره انرژی، کشاورزی و تصفیه آب تمرکز دارد. این شرکت موفق به خرید پتنت‌هایی از شرکت امریکن ریسورس شده است.  این پتنت‌ها مربوط به فرآیند تولید ارزان و زیست‌سازگار گرافن است. لازم به ذکر است که نوواسترا همکاری راهبردی با بخش دفاعی آمریکا دارد و در این مسیر از همکاری دانشگاه صنعتی تگزاس نیز بهره‌ می‌برد.