تولید و عرضه نخ‌های گرافنی با کاربرد وسیع در منسوجات و پزشکی

تولید و عرضه نخ‌های گرافنی با کاربرد وسیع در منسوجات و پزشکی

یک شرکت هندی با ارائه نخ‌های حاوی گرافن، فرصت‌های تازه‌ای در صنعت منسوجات و پزشکی ایجاد کرده است. در این نخ‌ها گرافن درون انواع مختلف پلیمرها قرار داده شده است.

شرکت کلوسوتکس (ColossusTex) از نخ نانویی جدید خود رونمایی کرد. این شرکت اظهار داشت که نخ جدید گرافنی آن‌ها دارای مزایای بی‌شماری است که این نخ‌های نانویی را از نخ‌های رایج در بازار متمایز می‌کند. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به خواص ضدباکتری، از بین بردن بو و کاهش بروز مشکلات و بیماری‌های پوستی اشاره کرد.

از سوی دیگر، ترکیب فناوری مادون قرمز با این نخ‌ها می‌تواند گردش خون در بدن را بهبود داده و به افزایش متابولیسم بدن کمک شایانی نماید.

این نخ با ترکیب گرافن در پلیمرهای مختلف از جمله رشته‌های پلی استر، نایلون و مخلوط نایلون پنبه در دسترس است و راه‌حل‌هایی برای طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها ارائه می‌دهد.

روهیت دوسیت، مدیرعامل شرکت کلوسوتکس با اظهار شوق می‌گوید: « ارائه این نخ‌های نانویی جهش قابل توجهی درنوآوری ما ایجاد می‌کند. ما از راه‌اندازی این محصول پیشگامانه، که گواهی بر تعهد بی‌بدیل ما در جابه‌جا کردن مرزهای دانش است، هیجان زده‌ایم. »