جذب سرمایه دولتی برای راه‌اندازی خط تولید باتری یون آلومینیم گرافن

یکی از شرکت‌های نانویی در استرالیا با جذب نیمی از سرمایه مورد نیاز برای راه‌اندازی خط تولید باتری یون آلومینیم گرافن از دولت محلی، قصد دارد به زودی این خط تولید را راه‌اندازی کند.

گروه تولید گرافن (GMG) موفق به دریافت حمایت مالی به ارزش ۲ میلیون دلار استرالیا از دولت محلی کوئینزلند شده است. این حمایت مالی قرار است برای پشتیبانی از یک خط تولید باتری یون آلومینیم گرافن صرف شود.

این بودجه با هدف تقویت کسب و کار محلی و صنایع مربوط به باتری و همچنین کمک به رشد اقتصادی اختصاص یافته و انتظار می رود ۱۲ شغل جدید ایجاد کند. این کمک هزینه نیمی از هزینه‌های راه‌اندازی این خط تولید را تامین می‌کند که قرار است در زیرساخت‌ فعلی گروه تولید گرافن راه‌اندازی شود. اعطاء این کمک هزینه مشروط است و شامل پیش شرط هایی بوده که باید از سوی این شرکت تامین شود.

کریگ نیکول، مدیر اجرایی گروه تولید گرافن، می‌گوید: «ما می خواهیم از دولت کوئینزلند تشکر کنیم و تعهد آنها را برای حمایت از صنعت مهم تولید مواد معدنی و باتری در ایالت قدر بدانیم. انتخاب گروه تولید گرافن و فناوری باتری آلومینیوم گرافن این شرکت نشان می‌دهد که آنها در مسیر توسعه و پیشرفت باتری  سرمایه‌گذاری می‌کنند. ما از رسیدن به این مرحله از بلوغ بسیار هیجان‌زده هستیم.»

کامرون دیک، معاون نخست وزیر دولت کوئینزلند می‌گوید: «من بسیار خوشحالم که این کارخانه جدید ۱۲ شغل با کیفیت خوب ایجاد می کند. پروژه‌هایی از این دست به ایجاد مسیری در ایجاد هزاران شغل امن برای ایالت کوئینزلند و در عین حال تأمین انرژی تمیز، قابل اعتماد و مقرون به صرفه در هر خانواده کمک می کنند.»

سال گذشته گروه تولید گرافن مجوزهای نظارتی و شورای محلی برای تولید باتری حاوی گرافن در مقیاس تجاری در سایت ریچلندز در بریزبن استرالیا را دریافت کرد. این شرکت در طول ۵ سال گذشته گرافن برای استفاده در حوزه‌های مختلف نظیر باتری یون آلومینیوم گرافن تولید کرده است.