معرفی بانک‌های اطلاعاتی پایگاه اینترنتی ستاد ویژه توسعه فناوری‌نانو: افراد فعال

بانک اطلاعاتی افراد فعال در زمینه فناوری‌نانو که یکی از زیربانک‌های بخش بانک اطلاعاتی پایگاه اینترنتی ستاد ویژه توسعه فناوری‌نانو است، به منظور ایجاد همگرایی و تشکیل شبکه‌ای متشکل از اساتید رشته‌های مختلف و دانشجویان مرتبط با آنان با بهره‌گیری از فناوری اطلاعات در برقراری بستر اطلاعاتی مناسب تشکیل شده است تا آگاهی از فعالیت‌های اساتید و محققان با سهولت بیشتری امکان پذیر گردد و تبادل نظرات از طریق این بستر قابل انجام باشد.

بانک‌های اطلاعاتی فناوری‌نانو در ایران، یکی از زیربخش‌های پایگاه اینترنتی ستاد ویژه توسعه فناوری‌نانو است که با تقسیم به زیربانک‌های مراکز فعال، افراد فعال، دروس مرتبط با نانو، حمایت‌های تشویقی ستاد، پایگاه‌های اینترنتی، پروژه‌های دانشجویی، مقالات، پروژه‌های فناوری‌نانو و ناشران، اطلاعاتی راجع به توانمندی‌ها و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه فناوری‌نانو ارائه می‌کند. اطلاعات این بانک‌ها از منابع بسیار موثق، مانند بخش جوایز تشویقی ستاد تهیه شده و مستندات آنها در دبیرخانه ستاد موجود است
نام خانوادگی رفیعی تبار
نام هاشم
سطح تحصیلات دکتری
رشته تحصیلی فیزیک
زمینه تحقیقاتی نانو محاسبات، نانولوله ها، مدل سازی، شبیه سازی
شغل عضو هئیت علمی
محل اشتغال دانشگاه شهید بهشتی – دانشکده علوم – گروه فیزیک
پست الکترونیک rafii-tabar@nano.ipm.ac.ir
 
شاید بتوان مهم‌ترین مزیت کشورمان را در هر زمینه‌ای وجود نیروی انسانی مستعد دانست. جامعه علمی کشور از اساتید برجسته‌ای برخوردار است که علاوه بر داشتن اطلاعات به روز، علاقه‌مندی زیادی به فعالیت‌های تحقیقاتی دارند. بانک اطلاعاتی افراد فعال در زمینه فناوری‌نانو که یکی از زیربانک‌های بخش بانک اطلاعاتی پایگاه اینترنتی ستاد ویژه توسعه فناوری‌نانو است، به منظور ایجاد همگرایی و تشکیل شبکه‌ای متشکل از اساتید رشته‌های مختلف و دانشجویان مرتبط با آنان با بهره‌گیری از فناوری اطلاعات در برقراری بستر اطلاعاتی مناسب تشکیل شده است تا آگاهی از فعالیت‌های اساتید و محققان با سهولت بیشتری امکان پذیر گردد و تبادل نظرات از طریق این بستر قابل انجام باشد.
به طور کلی با فرض انجام فعالیت‌های محققان داخلی در زمینه‌های پروژه‌های دانشگاهی، انتشار مقالات در مجلات معتبر داخلی و خارجی، شرکت در کنگره‌ها و کنفرانس‌ها، ترجمه، نگارش و گردآوری کتب مرتبط با فناوری‌نانو و …. بانک اطلاعاتی افراد فعال، جزئیات این فعالیت‌ها را در کنار همدیگر جمع آوری کرده است تا با ارائه مستندات موجود به نوعی افراد فعال داخلی را معرفی کند.
علاقه مندان با استفاده از این بانک می‌توانند اطلاعات پایان نامه‌های دانشجویی (اطلاعات عمومی تیم اجرایی پایان نامه، بازه زمانی انجام، چکیده و محل انجام)، مقالات انتشار یافته در مجلات ISI و کنگره (اطلاعات نویسندگان، عنوان و چکیده مقاله، محل انتشار و ….)، کتب (اطلاعات نویسندگان، ناشر، سال انتشار، توضیح کتاب، سرفصل‌ها و ….) و …. را به عنوان فعالیت‌های انجام شده افراد داخلی، علاوه بر نام و نام خانوادگی، پست الکترونیک، زمینه تحقیقاتی، رشته تحصیلی، شغل، محل اشتغال و تصویر چهره این افراد مشاهده کنند.
امکان جستجوی هر یک از اطلاعات فوق نیز در بانک مذکور فراهم است و کاربران می‌توانند برای آشنایی با یک فرد فعال داخلی در یک زمینه تحقیقاتی یا رشته تحصیلی مشخص، از این بانک اطلاعاتی استفاده کنند تا با فرد مورد نظر، فعالیت‌های انجام شده و نحوه تماس وی آشنا شوند.