برگزاری جلسه دفاعیه پایان نامه کارشناسی ارشد در حوزه مدیریت فناوری نانو

جلسه دفاعیه از پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان: «تجاری سازی پروژه های فناوری‌نانو در ایران»
با ارائه رویا ناصری با راهنما آقای دکتر سید حبیب اله طباطبائیان، دوشنبه بیستم آذرماه ۱۳۸۵ ساعت ۱۲:۳۰ در سالن جلسات دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی انجام خواهد شد.

دفاعیه از پایان نامه کارشناسی ارشد
عنوان:
«تجاری سازی پروژه های فناوری‌نانو در ایران»
ارائه دهنده:
رویا ناصری
استاد راهنما:
دکتر سید حبیب اله طباطبائیان
زمان:
دوشنبه بیستم آذرماه ۱۳۸۵ ساعت ۱۲:۳۰
مکان:
سالن جلسات دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی
علاقه مندان جهت اطلاع از نحوه اعلام زمان دفاعیه پایان نامه‌های خود اینجا را کلیک کنند.
چکیده:
در چند سال اخیر، فناوری نانو به عنوان یک فناوری نوین و برخوردار از رشد شناخته شده است. این مسأله باعث شده است که از مرحله تحقیق به سوی مرحله بهره‌برداری حرکت کرده و یافتن زمینه‌های مناسب برای انتقال آن به حوزه تجاری از اهمیت خاصی برخوردار باشد. علی‌رغم پیشرفت سریع بسیاری از تکنولوژی ها در بعد آزمایشگاهی، تجاری سازی آنها از جمله موانع گسترش این تکنولوژی ها است که فناوری نانو نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای تجاری شدن یک طرح، مقوله‌های مختلف علمی و فناوری، حقوقی، مالی و اقتصادی درگیر هستند که تنها با یک مدیریت متمرکز و شبکه‌سازی می‌توان این عوامل را به درستی با هم درگیر کرد. از سوی دیگر، تجاری سازی فناوری حلقه مفقوده مهمی در راستای توسعه و تعالی کشور و تولید ثروت و درآمد و حل مشکلات عدیده اقتصادی می¬باشد.
درحال حاضر، چالش‌های عمده‌ای فرا روی تجاری‌سازی محصولات نانویی در ایران وجود دارد، بطوریکه وجود چنین چالش‌هایی باعث تأخیر در ورود این محصولات به بازار شده است. علی‌رغم تحقیقات گسترده‌ای که در زمینه نانوفناوری در کشور صورت گرفته است و علی‌رغم دستیابی به محصولاتی از قبیل انواع نانوپودرها، بازارسازی این محصولات و کاربرد آنها در صنایع مختلف با مشکلات زیادی همراه بوده‌ است. بی‌شک برای تسهیل جریان توسعه و تجاری‌سازی فناور‌ی‌نانو در کشور باید این موانع را از جلوی راه محققین، کارآفرینان و صنعتگران برداشت.
هدف از تدوین این پایان‌نامه ارائه توصیفی از فضای حاکم بر تجاری‌سازی و کسب‌وکار در حوزه نانو در ایران می‌باشد. بطوریکه با توجه به چالشها و موانع موجود بتوان راهکارهای مناسبی جهت بهبود وضعیت تجاری‌سازی ایده‌ها و محصولات نانویی در ایران درنظر گرفت.