گزارشی از دومین همایش دانشجویی فناوری نانو

دومین همایش دانشجویی فناوری نانو در کشور با همت پژوهشکده فناوری نانو دانشگاه کاشان و با حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، چهاردهم تا شانزدهم شهریور ماه ۱۳۸۶ در دانشگاه کاشان برگزار گردید. در این همایش، بیش از ۳۰۰ مقاله توسط دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی از سراسر کشور ارائه شد. ارائه مقالات در این همایش در ۵ سالن مختلف به صورت همزمان و تحت نظر اعضای هیئت علمی دانشگاه به عنوان داور و رئیس جلسه در قالب موضوعات…

دومین همایش دانشجویی فناوری نانو در کشور با همت پژوهشکده فناوری نانو دانشگاه کاشان و با حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، چهاردهم تا شانزدهم شهریور ماه ۱۳۸۶ در دانشگاه کاشان برگزار گردید. در این همایش، بیش از ۳۰۰ مقاله توسط دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی از سراسر کشور ارائه شد. ارائه مقالات در این همایش در ۵ سالن مختلف به صورت همزمان و تحت نظر اعضای هیئت علمی دانشگاه به عنوان داور و رئیس جلسه در قالب موضوعات زیر انجام گرفت:
  1. نانوذرات، نانوپودرها و نانوبلورها
  2. نانوکامپوزیت‌ها و مواد نانوحفره‌ای
  3. نانولوله، نانوسیم‌ها و لایه‌های نازک
  4. نانومحاسبات
  5. نانومکانیک، نانوترمودینامیک، نانوالکترونیک و مدیریت
در ابتدای این همایش، پس از سخنرانی دبیر همایش، آقای دکتر الماسی که اختصاص به خوش‌آمدگویی و عرض خیر مقدم حضار داشت، دکتر ساداتی نژاد رئیس دانشگاه کاشان در سخنرانی خود بر لزوم حرکت در جهت فناوری‌های نوین تاکید نمود. سومین سخنران این همایش آقای دکتر سرکار مدیر کارگروه توسعه منابع انسانی ستاد ویژه توسعه فناوری‌نانو بود که گزارشی از تاثیر حمایت‌های تشویقی ستاد بر رشد علمی کشور در زمینه فناوری‌نانو را ارائه نمود و پس از ایشان آقای دکتر هاشم رفیعی تبار برترین محقق فناوری‌نانو در سال ۱۳۸۵ درباره آخرین پیشرفت‌های صورت گرفته در زمینه نانولوله‌های کربنی به ارائۀ سخنرانی پرداخت.
از نکات قابل توجه در این همایش، برگزاری سه کارگاه آموزشی در زمینه آشنایی با ابزارهای اندازه‌گیری در ابعاد نانو توسط شرکت مهار فن ابزار، کارگاه مقاله نویسی توسط آقای دکتر زلفی‌گل از دانشگاه همدان و کارگاه آشنایی با ثبت اختراع توسط آقای مهندس نیک کام از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو بود.
یادآور می‌شود سومین همایش سراسری دانشجویی فناوری‌نانو بهمن ماه سال جاری در دانشگاه شیراز برگزار خواهد شد.