ایران میزبان اجلاس کمیته بین المللی استانداردسازی فناوری نانو در سال ۲۰۱۱

در ششمین نشست کمیته بین‌المللی استانداردسازی فناوری نانو (ISO/TC229) در کشور فرانسه میزبانی ایران برای دوازدهمین اجلاس کمیته بین‌المللی استانداردسازی فناوری نانو پذیرفته شد.

New Page 1

در ششمین نشست کمیته بین‌المللی استانداردسازی فناوری‌نانو (ISO/TC229) در کشور فرانسه، میزبانی ایران برای دوازدهمین اجلاس کمیته بین‌المللی استانداردسازی فناوری‌نانو پذیرفته شد. 

ششمین نشست کمیته بین‌المللی استانداردسازی فناوری‌نانو، روزهای ۶ تا ۱۰ خرداد ۱۳۸۷ در شهر بوردو کشور فرانسه برگزار شد. در این اجلاس حدود ۱۵۰ نماینده از ۲۵ کشور جهان و نمایندگانی از سازمان‌های OECD، CEN، JRC، IEC و ANF
حضور داشتند. جمهوری اسلامی ایران هم به عنوان عضو اصلی  این کمیته، با پنج نماینده، حضوری فعال در این نشست داشت.

 با توجه به رایزنی‌هایی که قبلاً با آقای دکتر Hatto، رئیس کمیته ISO/TC229  در مورد میزبانی ایران در نشست های آتی  انجام شده‌بود و طی درخواست رسمی از طرف ایران، بحث میزبانی ایران در جلسات مشاوران رئیس کمیته مطرح شد و در روز آخر در نشست جمع‌بندی، با میزبانی ایران برای ژوئن سال ۲۰۱۱ موافقت شد.

 هم اکنون ۳۰ کشور به صورت اصلی و ۱۰ کشور به صورت ناظر در کمیته بین‌المللی استانداردسازی فناوری‌نانو عضویت دارند همچنین سازمان‌های مختلف بین‌المللی به عنوان همکار در اجلاس کمیته ISO/TC229 شرکت می‌کنند که جمعاً ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر از کشورهای مختلف در نشست‌های این کمیته حضور دارند.