تدوین استانداردهای زیست محیطی فناوری نانو در سازمان حفاظت محیط زیست

سمینار فناوری نانو و نقش آن در حفاظت از محیط زیست روز پنجشنبه ۳۰ خرداد سال ۱۳۸۷ در سالن سبز سازمان حفاظت از محیط زیست برگزار شد. دکتر واعظ جوادی در گفتگو با بخش اخبارسایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو ضمن ابراز علاقه‌مندی به ورود فناوری نانو به دستور کار سازمان اظهار داشت: – در ابتدای کار ضرورت داشتن دستورالعمل‌ها و تهیه استانداردهایی در زمینه نانو احساس می‌شد که هم‌اکنون سازمان در حال تدوین این دستورالعمل‌ها می‌باشد.


سمینار فناوری نانو و نقش آن در حفاظت از محیط‌زیست روز پنجشنبه ۳۰ خرداد سال ۱۳۸۷ در سالن سبز سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.

در این سمینار سرکار خانم دکتر واعظ جوادی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست و جناب آقای دکتر سالارآملی، معاون فناوری و نوآوری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، اعضای انجمن نانوفناوری ایران و پژوهشگران برتر این عرصه شرکت داشتند.

محورهای علمی اصلی سمینار شامل نانوبیوتکنولوژی سبز، نقش فناوری نانو در تصفیه آلاینده‌های خطرناک زیست‌‌محیطی و مخاطرات احتمالی فناوری نانو بود که استادان  برجسته این حوزه، در رابطه با این موضوعات به ایراد سخنرانی پرداختند.

در پایان سمینار، دکتر واعظ جوادی در گفتگو با بخش اخبار سایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، ضمن ابراز علاقه‌مندی به ورود فناوری نانو به دستور کار سازمان اظهار داشت: “در ابتدای کار داشتن دستورالعمل‌ها و تهیه استانداردهایی در زمینه نانوضروری به نظر می رسید که هم‌اکنون سازمان در حال تدوین این دستورالعمل‌ها است.
به عنوان مثال در سال گذشته سازمان به تدوین لایحه‌‌ی حمایت از خاک مشغول شد که در حال حاضر مراحل قانونی کار در حال انجام است، در راستای رفع آلاینده‌ها از خاک، سازمان به طور موکد فناوری نانو را در دستورالعمل کار خود قرار خواهد داد”.

وی در پایان، برگزاری چنین سمینارهایی را در جهت پیشبرد هر چه بهتر اهداف سازمان بسیار مفید دانست.