برگزاری دوره‌ی تابستانی آشنایی دانش‌آموزان با علوم نانو در دانشگاه آلبانی آمریکا

۲۵ دانش‌آموز شهر آلبانی ایالات متحده آمریکا با حضور در دوره‌ی تابستانی علوم نانو، تعطیلات تابستانی خود را صرف آشنایی با فناوری نانو خواهند کرد. این برنامه‌ی شش‌هفته‌ای از هفتم جولای آغاز شده است..


۲۵ دانش‌آموز شهر آلبانی ایالات متحده آمریکا با حضور در دوره‌ی تابستانی علوم نانو، تعطیلات تابستانی خود را صرف آشنایی با فناوری نانو خواهند کرد. این برنامه‌ی شش‌هفته‌ای از هفتم جولای آغاز شده است.

این دوره که با همکاری بین ناحیه‌ی آموزش شهری آلبانی (CSDA) و دانشکده‌ی علوم و مهندسی نانوی دانشگاه آلبانی (CNSE) ترتیب داده شده در پی موفقیت برنامه‌ی نوآورانه‌ی NanoHigh که به صورت مشترک توسط CSDA و CNSE اجرا می‌گردد، اجرا می‌شود. در این برنامه، دانش‌آموزانی از ناحیه‌ی آموزشی مرکزی Bethlehem، مدارس مرکزی Burnt Hills-Ballston Lake، ناحیه‌ی آموزشی مرکزی Mohonasen و ناحیه‌ی آموزشی مرکزی Shenendehowa به دانش‌آموزان CSDA اضافه خواهند شد.

این دوره توسط دپارتمان آموزش ایالت نیویورک و تحت برنامه‌ی حمایتی «پژوهش‌های برتر برای دانش‌آموزان ریاضیات و علوم پایه‌ی هفتم» حمایت مالی می‌گردد.

در هر هفته، دانش‌آموزان دو روز در دوره‌های مقدماتی علوم نانو حضور خواهند داشت و سپس آموخته‌های درسی خود را از طریق فعالیت‌های آزمایشگاهی که توسط پردیس فناوری نانوی آلبانی (یک مجموعه‌ی تراز اول جهانی که متعلق به CNSE است) هدایت می‌شوند در عمل پیاده‌سازی می‌کنند. دوره‌ی آموزشی مذکور بر اساس برنامه‌ی NanoHigh که امسال نخستین دانش آموزان خود (۲۰ نفر) را فارغ‌التحصیل نموده، طراحی شده است.

این دوره‌ تابستانی موجب خواهد شد تا دانش‌آموزان به درکی پایه‌ای از اصول بنیادی و کاربردهای علوم و مهندسی نانو دست پیدا کنند. دسته‌ای از موضوعات مربوطه عبارتند از: نانوالکترونیک، اپتوالکترونیک، علوم زیستی نانویی و ابزارهای خورشیدی. دانش‌آموزانی که در این دوره شرکت خواهند کرد از طریق نواحی مدرسه‌ای خود و با معیار مهارت در ریاضیات و علوم، انتخاب شده‌اند. به هر کدام از این دانش‌آموزان در پایان دوره، گواهینامه اعطا خواهد شد.