سرمایه‌گذاری دولت ژاپن در انگلیس در حوزه فناوری‌نانو

اعتبار انگلیس به عنوان یکی از پیشگامان فناوری‌نانو در دنیا باعث شده است که دولت ژاپن یک مرکز تحقیقاتی جدید در دانشگاه کمبریج تاسیس کند.

اعتبار انگلیس به عنوان یکی از پیشگامان فناوری‌نانو در دنیا باعث شده است که دولت ژاپن یک مرکز تحقیقاتی جدید در دانشگاه کمبریج تاسیس کند. ایجاد این مرکز به عنوان بخشی از برنامه جهانی ۱۵۰ میلیون دلاری دولت ژاپن در حوزه فناوری‌نانو است.
دولت‌مردان ژاپن به خاطر اعتبار بین‌المللی دانشگاه کمبریج، به عنوان مرکز توسعه فناوری‌نانو در دنیا، آن را انتخاب کرده‌اند. کمبریج یکی از ۴ موسسه خارجی است که دولت ژاپن آن را برای انجام برنامه‌های تحقیقاتی خود در خارج از مرزهای این کشور، در حوزه فناوری‌نانو انتخاب کرده است. دانشگاه کالیفرنیا، موسسه فناوری جورجیا در ایالات متحده‌آمریکا و CNRS در فرانسه،دیگر سازمان‌های هدف دولت ژاپن برای سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه فناوری‌نانو است.
برنامه ۱۰ ساله ۱۵۰ میلیون دلاری دولت ژاپن به دنبال توسعه مواد ابداعی‌ای است که باعث توسعه پایدار گردد.
مارک ولاند، رییس مرکز علوم نانوی دانشگاه، اظهار داشته است که دانشگاه کمبریج علی رغم رویکرد محتاطانه دولت انگلیس برای سرمایه‌گذاری در زمینه تحقیق و توسعه فناوری‌نانو، جایگاه خوبی برای پیشگامی در تحقیق و توسعه این فناوری دارد.
انتظار می‌رود که مرکز بین‌المللی طراحی و تولید مواد(MANA)، مراکز تحقیقاتی پیشرفته در سطح کلاس جهانی ایجاد کند و به وسیله محققان برتر ژاپن مدیریت شود.