حمایت ۱/۸ میلیون دلاری بنیاد ملی علوم آمریکا از مرکز تحقیقات نانومغناطیس

دانشگاه نبراسکا- لینکلن در ایالات متحده‌آمریکا (UNL ) 1/8 میلیون دلار از بنیاد ملی علوم این کشور برای حمایت از برنامه‌های تحقیقاتی خود در زمینه فناوری‌نانو تا سال ۲۰۱۴، دریافت کرده است.

مرکز فناوری‌نانوی UNL، بر تحقیقات حوزه کوانتوم و پدیده‌های اسپین با ساختارهای نانومغناطیس تمرکز دارد و جزو ۲۶ مرکز تحقیقاتی برتر فناوری‌نانو در ایالات متحده‌آمریکا است. این مرکز در سال ۲۰۰۲ با حمایت ۴/۵ میلیون دلاری بنیاد ملی علوم آمریکا تاسیس شده است. در این مرکز محققانی از ۲۰ دانشکده این دانشگاه، از دانشکده‌های شیمی، فیزیک، مهندسی شیمی و بیوملکولی، الکترونیک و مهندسی پزشکی حضور دارند. این محققان در زمینه مواد و ساختارهای مغناطیسی جدید در ابعاد نانومقیاس تحقیق می‌کنند. تحقیقات این مرکز بر درک خواص و عملکرد نانومواد، متمرکز خواهد بود زیرا که این مرحله پیش‌نیاز استفاده از این مواد در فرایند‌های مختلف است.
تحقیقات این مرکز کاربردهای مختلفی در حوزه‌هایی مانند محاسبات‌پیشرفته، ذخیره اطلاعات، تولید انرژی، ابزارهای الکترونیکی، حسگرها و فناوری‌های پزشکی خواهد داشت.
هدف بلندمدت این مرکز، تبدیل شدن به مرکز جهانی آموزش و تحقیقات منسجم در حوزه نانومغناطیس است. آموزش عامه مردم و دانشجویان در زمینه علوم مواد، از سیاست‌های اصلی این مرکز است.
تا کنون در طی چندین برنامه تحقیقاتی تابستانی، دانشجویان و محققان مراکز تحقیقاتی مختلف، معلمان دبیرستانی و راهنمایی در پروژهای تحقیقاتی مختلف این مرکز شرکت کرده‌اند.