دانش‌آموزان را تولیدکننده محصولات نانو تربیت کنیم، نه مصرف‌کننده

مراسم اختتامیه نمایشگاه آموزش عمومی فناوری‌نانو، با عنوان – مدرسه نو، مدرسه نانو – ، سه‌شنبه، ۲۶ آذر ماه سال ۱۳۸۷، با حضور جمعی از اساتید و دبیران مرکز تربیت دبیر کرج و جمعی از دانش‌آموزان برگزیده و فعال در حوزه فناوری‌نانو برگزار گردید.


مراسم اختتامیه نمایشگاه آموزش عمومی فناوری‌نانو، با عنوان “مدرسه نو، مدرسه نانو”، سه‌شنبه، ۲۶ آذر ماه سال ۱۳۸۷، با حضور جمعی از اساتید و دبیران مرکز تربیت دبیر کرج و جمعی از دانش‌آموزان برگزیده و فعال در حوزه فناوری‌نانو برگزار گردید.
آقای مهندس عماد احمدوند، سخنانی با عنوان “نگاه ستاد ویژه توسعه فناوری‌نانو به آموزش قبل از دانشگاه” ایراد نمود.
مهندس احمدوند با بیان این مطلب که ستاد نانو با سیاست‌های کلی بسترسازی (فکری و فرهنگی، اطلاعاتی، سخت افزاری و …)، استفاده از روش حمایت تشویقی، پرهیز از روش دستوری، ارزیابی و رتبه‌بندی مستمر، فعال کردن همه نهادها در بخش اجرای سند راهبرد آینده، حرکت می کند، افزود: “ما در تلاشیم، در سند راهبرد آینده، آموزش پیش از دانشگاه، حمایت از مروجین و اطلاع‌رسانی در حوزه فناوری‌نانو را، به‌عنوان اهداف آینده ستاد در حوزه آموزش، دنبال کنیم”.
مهندس احمدوند، حمایت های ستاد از فعالیت‌های ترویجی-آموزشی در حوزه آموزش و پرورش را از آذرماه ۱۳۸۶ تا آذرماه ۱۳۸۷، ۵۶ مورد بیان کرد که شامل ۲۵ مورد سمینار ترویجی،۲۴ مورد کارگاه آموزشی و ۷ مورد سمینار دبیران است.
وی با تاکید بر آموزش هر چه بیشتر دانش‌آموزان در زمینه فناوری‌نانو، اضافه کرد: “ستاد، با نگاهی به آینده، در تلاش است تا در نوع ارتباط با مخاطب، سطح و نوع آموزش، موجب ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان در آینده شود و در تلاش است تا بتواند پهنه آموزش خود را وسیع‌تر نموده و سطح آموزش دانش‌آموزان را بالاتر ببرد و آنها را تولید کننده محصولات نانو تربیت نماید نه مصرف کننده.
احمدوند، مفاهیم پایه، اثرات سطح، مبانی میکروسکوپی (به خصوص AFM)، مقایسه خواص مواد در مقیاس بالک و نانو، روش‌های ساخت، کاربردها و …، را از جمله عناوین آموزشی مطرح شده در سمینارها بیان نمود .
گفتنی‌است؛ کشور ایران از نظر اطلاع‌رسانی و آموزش فناوری نانو، از برترین‌های جهان محسوب می‌شود.
در پایان مراسم، به دانش‌پژوهان فعال در باشگاه دانش‌آموزی نانو، لوح تقدیر اهدا گردید.