همکاری مالزی با دانشگاه‌های کشورهای مسلمان در زمینه فناوری‌نانو

دانشگاه Universiti Sains Malaysia( USM) کشور مالزی و دانشگاه اسکندریه مصر تفاهم‌نامه همکاری مشترک در زمینه تحقیق و توسعه علم و فناوری‌نانو به امضا رساندند.

New Page 1

دانشگاه( Universiti Sains Malaysia (USM کشور مالزی و دانشگاه اسکندریه مصر تفاهم‌نامه همکاری مشترک در زمینه تحقیق و توسعه علم و فناوری‌نانو به امضا رساندند.

دانشگاه اسکندریه مصر به دنبال توسعه روابط تحقیقاتی با دانشگاه‌های مختلف دنیا است. مسوولین این دانشگاه در این زمینه برنامه‌های ویژه‌ای تدوین کرده و تلاش می‌کنند در تحقیقات این حوزه از دانشگاه‌های پیشگام دنیا باشند. در حال حاضر این دانشگاه با دانشگاه‌های کشورهای توسعه یافته‌ای مانند ژاپن همکاری می‌کند.

به گفته پورفسور Kamarulazizi، هماهنگ کننده پروژه نانواُپتوالکترونیک و آزمایشگاه تحقیقاتی دانشگاه USM، فعالیت‌های تحقیقاتی این دانشگاه بر توسعه و تولید دیودهای نورافشان (LDs) تمرکز دارد. این دیودها کم‌هزینه‌تر بوده و سازگار با محیط زیست هستند. این فناوری‌ها نقش مهمی در توسعه صنعت الکترونیک، نیمه‌هادی‌ها و پزشکی دارند. مسوولان این دانشگاه برای توسعه هرچه بیشتر این فناوری تلاش می‌کند با دانشگاه‌های کشور مصر و کشورهای عربی تفاهم‌نامه همکاری امضا کنند. به اعتقاد دست‌اندرکاران فناوری نانو در مالزی، پیشگامی در حوزه فناوری‌نانو به توسعه اقتصادی کشورهای مسلمان کمک خواهد کرد.