تولید غشاهای مبتنی بر فناوری‌نانو در عربستان کلید خورد

به گفته شاهزاده بدر بین، اولین شرکت تولید کننده غشاهای مبتنی بر فناوری‌نانو در کشور عربستان سعودی، با نام Saudi Nanotechnology Company آغاز به‌کار کرد. این شرکت جدید بعد از سه سال مشورت و مذاکره با شرکت‌های بین‌المللی پیشگام در این حوزه و کسب موافقت برای ایجاد مشارکت راهبردی با شرکای جهانی، سرمایه‌گذاران و متخصصان فناوری‌نانو، تاسیس شد.

New Page 1

به گفته شاهزاده بدر بین، اولین شرکت تولید کننده غشاهای مبتنی بر فناوری‌نانو در کشور عربستان سعودی، با نام Saudi Nanotechnology Company آغاز به‌کار کرد.

 این شرکت جدید بعد از سه سال مشورت و مذاکره با شرکت‌های بین‌المللی پیشگام در این حوزه و کسب موافقت برای ایجاد مشارکت راهبردی با شرکای جهانی، سرمایه‌گذاران و متخصصان فناوری‌نانو، تاسیس شد.

این فناوری مزایای بسیار زیادی برای صنایع مختلفی مانند: تصفیه آب، پتروشیمی، داروسازی، پزشکی، کشاورزی و شیرین کردن آب دریا، دارد.

به گفته بدر بین، تاسیس چنین شرکتی در عربستان سعودی، فرصت بسیار خوبی برای این کشور فراهم می‌کند تا همگام با کشورهای پیشگام این حوزه به توسعه هرچه بیشتر فناوری‌نانو کمک کند و صرفا بر مطالعات و تحقیقات علمی متمرکز نشود.

عربستان سعودی اولین کشوری است که در زمینه شیرین کردن آب دریا فعالیت می‌کند. در این راستا دولت‌مردان این کشور تلاش می‌کنند تا نیازهای عملیاتی مربوط به استفاده از فناوری‌نانو در بخش آب را مرتفع کنند.

این شرکت در زمینه فناوری نانوغشا فعالیت خواهد کرد و تلاش می‌کند تا با استفاده از تکنیک‌های علمی مختلف و با بهره‌گیری از مهندسی مکانیک و شیمی در این زمینه پیشگام باشد.

همچنین این شرکت بستر مناسبی فراهم می‌کند تا مراکز تحقیقاتی سعودی بتوانند روش‌های علمی خود در این حوزه را توسعه داده و صنایع مختلف ازآن بهره‌مند شوند.