رویکردهای فناوری‌نانوی ایمن

سازمان ملی سلامت و ایمنی حرفه‌ای آمریکا (NIOSH) به تازگی گزارش مبوسط و به روز شده‌ای با عنوان «رویکردهای فناوری‌نانوی ایمن» منتشر کرده است.

New Page 1

سازمان ملی سلامت و ایمنی حرفه‌ای (NIOSH) به تازگی گزارش مبسوط و به روز شده‌ای با عنوان «رویکردهای فناوری‌نانوی ایمن» (“Approaches to Safe Nanotechnology” ) منتشر کرده است.

این سند به روز شده، با یادآوری پیشنهادهای گذشته NIOSH، تاکید می‌کند که باید کارفرمایان هنگام استفاده از نانومواد مهندسی شده در تولید و استفاده صنعتی، مقیاس‌ معقولی را  برای کنترل انتشار آنها، اتخاذ کنند.

این سند جدید، منعکس کننده یافته‌های علمی جدید از تحقیقات در حال انجام است که در مقالات علمی مختلف در سال‌های ۲۰۰۶ تا سال جاری میلادی چاپ شده‌اند. همچنین آخرین یافته‌های برنامه‌های تحقیقاتی راهبردی NIOSH و تحقیقات شرکای علمی ایالات متحده آمریکا در خارج نیز، در این سند آورده شده است.

محورهای اصلی این سند تجدید نظر شده عبارتند از:

* بخشی مشروح در زمینه مدیریت ریسک به همراه جزییات کامل شاخص‌هایی که ممکن است باعث انتشار نانومواد مهندسی شده در محیط کار شود. همچنین پیشنهادهایی برای کنترل انتشار آنها؛

* بسط بحث‌های ارزیابی انتشار و تعیین مشخصات نانومواد مهندسی شده و ابزارها و روش‌های ارزیابی انتشار نانومواد.

کارشناسان ایمنی – بهداشت و ناظران صنعتی بر این باورند که تحقیقات علمی دقیق و معتبر به همراه پیشنهاد‌های علمی موثق برای توسعه و رشد مسوولانه فناوری‌نانو ضروری هستند.

متن کامل این گزارش در ۱۰۴ صفحه از این آدرس قابل دریافت است.